Adnerzzon Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 (edited) Mitt ljudkort/ljudet har börjat klicka o poppa om jag lyssnar på musik samtidigt som surf När jag surfar får jag massa klicks och pops. Även när jag t.ex öppnar o stänger en mapp. Vad kan det vara? Det var inte så här häromdagen.... /Anderzzon Edited October 16, 2009 by Adnerzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 kan det vara nåt glapp i dina högtalare eller högtalar kablarna? kolla dessa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 (edited) kan det vara nåt glapp i dina högtalare eller högtalar kablarna? kolla dessa. Något sådant simpelt är det inte. Blir så här när jag t.ex bläddrar på en webbsida/byter flik, öppnar/stänger mapp etc. /Anderzzon Edited September 19, 2009 by Adnerzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 kolla under ljud då om du har nåt på ljud schemat för att börja utforska. Eller är det typ missljud vi pratar om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 kolla under ljud då om du har nåt på ljud schemat för att börja utforska. Eller är det typ missljud vi pratar om? Hackningar, lagg i ljud etc. Har inget ljudschema i gång. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Jaja. Pröva ta lös och sätta in kortet igen kanske om det sitter lite dåligt i sockeln. Kan "vandra" ut ur sockeln med tiden. Annars vet jag inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted September 20, 2009 Author Share Posted September 20, 2009 Jaja. Pröva ta lös och sätta in kortet igen kanske om det sitter lite dåligt i sockeln. Kan "vandra" ut ur sockeln med tiden. Annars vet jag inte Inget problem med det, vet inte vad det kan vara. I t.ex spel som WoW, COD Airbourne så fungerar det som det skall. /Deeman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Säkert någon vajsing med drivrutiner eller DirectX, även om det sistnämnda inte är så vanligt vad gäller ljudet. Prova att ominstallera drivrutinerna till ditt ljudkort, har någon drivrutinsfil blivit korrupt så kan detta åtgärda problemet. Och kör även en diagnos på DirectX... dxdiag.exe. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 Säkert någon vajsing med drivrutiner eller DirectX, även om det sistnämnda inte är så vanligt vad gäller ljudet.Prova att ominstallera drivrutinerna till ditt ljudkort, har någon drivrutinsfil blivit korrupt så kan detta åtgärda problemet. Och kör även en diagnos på DirectX... dxdiag.exe. Mange Inga rapporterade fel där heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted September 27, 2009 Author Share Posted September 27, 2009 Provade att avinstallera och ta bort filer med "Drivesweeper"... Och en nyinstallation, men det hjälpte inte det heller... /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 LÖST Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Hur löste du det? Den informationen kan ju vara till nytta för någon annan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimmyJazz Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Jag hade också problem med knaster löste det med att installera Daniel K's Support Pack 2.0. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 Jag började med att koppla ur all extern hårdvara. Stängde av och nollade systemåterställningen. Stängde av div. sk. tjänster (services.msc). La över indexeringen på annan hårddisk. Omstart. Tagit av kostymen, dvs. Windowstemat Städade datorn med FCleaner och Adv. System Cleaner. Körde även en runda med IOBit 360 och JK Defrag. Det virtuella minnet ligger nu även på annan hårddisk/partition. (Stängde av den på C: o flytta den till annan Hårddisk). Avinstallerade mina ljudkort, använde även Driver Sweeper. Omstart. Ominstallerade mina ljudkort. När det gäller mitt SB X-fi så installerade jag nu bara drivern och konsolen. Monterade mitt USB med stöd för Readyboost. osv... /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Då sätter vi "löst" på denna nu då? Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 16, 2009 Author Share Posted October 16, 2009 (edited) Då sätter vi "löst" på denna nu då? Mange Nja, i skrivande stund så är det tillbaka.....:-( /Anderzzon Edited October 16, 2009 by Adnerzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 Problemet är åter löst. Proceduren denna gång var dock annorlunda. Avinstallerade allt som har något att göra med "Creative" med Revo Uninstaller.Rensade även skräpet efter avinstallation genom att ta bort "Creative"-mappar i både "program" och "progam appdata".Samt gick jag igenom datorns register med "Regedit".Fixade det sedan med "Comodo System Cleaner". Körde även en omgång med Adv. System Cleaner.Startade om datar i felsäkert läge. Körde därefter "DriverSweeper".Omstart.Skillnaden nu är att jag lät Windows Vista själv installera drivern. Inget är hämtat/installerat från Creative's hemsida.Inget annat förutom driver är nu installerad. Funkar bra just nu får jag väl med risk för ändring..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 Problemet är åter löst. Proceduren denna gång var dock annorlunda. Avinstallerade allt som har något att göra med "Creative" med Revo Uninstaller.Rensade även skräpet efter avinstallation genom att ta bort "Creative"-mappar i både "program" och "progam appdata".Samt gick jag igenom datorns register med "Regedit".Fixade det sedan med "Comodo System Cleaner". Körde även en omgång med Adv. System Cleaner.Startade om datar i felsäkert läge. Körde därefter "DriverSweeper".Omstart.Skillnaden nu är att jag lät Windows Vista själv installera drivern. Inget är hämtat/installerat från Creative's hemsida.Inget annat förutom driver är nu installerad. Funkar bra just nu får jag väl med risk för ändring..... STORT SUCK!!!! Det är tillbaka!!! :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Blev det så efter någon uppdatering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JimmyJazz Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Jag installerade dom här drivarna och mina knaster problem försvann. http://forums.creative.com/t5/Sound-Blaster/SB-X-Fi-Series-Support-Pack-2-0-05-15-2009/m-p/527485 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 Blev det så efter någon uppdatering? Nej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 (edited) Jag installerade dom här drivarna och mina knaster problem försvann. http://forums.creative.com/t5/Sound-Blaster/SB-X-Fi-Series-Support-Pack-2-0-05-15-2009/m-p/527485 Tack för länken, den siten har jag inte sett till... Ska prova. Edited October 26, 2009 by Adnerzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 30, 2009 Author Share Posted October 30, 2009 Ett stort tack till Jimmy Jazz för länken han postade. Det verkar ha löst sig nu med "SB X-Fi Series Support Pack 2.0". många ny finneser också som jag inte sett till tidigare med drivar från Creative eller skiva... Har gått några dagar nu så hoppas det håller i sig. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted October 31, 2009 Author Share Posted October 31, 2009 Det varade inte länge den här gången heller. Skiten är tillbaka...:-( /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted November 5, 2009 Author Share Posted November 5, 2009 (edited) Blev också strul med Windows licensen/Validering/Äkthet etc. Efter installationen av "Support Pack", så inaktiveras det redan aktiva Windows och man får en "popup" ang. detta efter omstart. Lösningen var helt enkelt att ta bort drivern och "Support Pack" igen. Så vi är tillbaka till ruta 1 igen. /Anderzzon Edited November 5, 2009 by Adnerzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts