Gå till innehåll

Bredbandsbolaget


CGD

Recommended Posts

Jag fortsätter att få liknande mejl. Borde inte BBB kunna komma till rätta med dessa?

Kära e-postanvändare,

Viktigt meddelande för alla bredband.net, e-postanvändare.

Vi har tillfälligt begränsad tillgång till känslig konto funktioner för att återställa, om du åt ditt konto måste du svara på detta e-mail direkt efter din inloggning information som efterfrågas nedan.

e-post Användarnamn :..................;

e-postadress Lösenord :...............:

På grund av skräp / spam-mejl du får varje dag, vi är engagerade i modernisering av all e-post konton, skräppostfilter för all oönskad e-post av säkerhetsskäl och för att förbättra våra nya funktioner och förbättringar till nya och förbättrade E - mail konto, så du inte får tjänsten avbryts. Snälla, måste du svara på detta mail omedelbart och ange ditt användarnamn och lösenord i lämpligt utrymme för att vi ska uppgradera ditt konto. En påvisar sambandet kommer att bekräfta att du är - Aktivera din e-post så snart vi fått dina svar och du är klar, klicka på "Bekräfta e-post länken i brevlådan konto och ange bekräftelsenummer: 1265-6778-8250 -- 8393 - 5727 Din underlåtenhet att ditt e-postkonto inloggningsinformation kommer att leda till tillfälligt stänga av din e-post eller vi kommer omedelbart att radera e-post konto från vår databas. Tack för din förståelse.

Skicka e användarnamn och lösenord till kundservice, E-post: emailupgrade2009@mail2network.com

Anse,

Customer Service Dept

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl svårt för Bredbandsbolaget att se till att infekterade datorer över hela världen inte skickar spam. Eller vad menar du? :unsure:

Må hända min uppfattning är fel, men jag har haft för mig att ett spamfilter hindrar mottagande av spam, inte att det skickas runt om världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite av båda, skulle jag vilja ha det till.

Om en seriös ISP tillhandahåller eposttjänst, typ smtp, så borde de ha funktionen att blockera spam i deras server. Likaså på den server som alla epostkonton ligger, den ska också kontrolleras och skyddas mot spam.

Det finns de program som fångar upp till 99% av all spam på servrar, sedan är det upp till isp'n att använda eller inte.

Om man använder dem så tar det naturligtvis lita av prestandan, men jag anser att det är försumbart i sammanhanget.

Tidigare använde jag ett program som var extremt effektivt mot spam. Det är inte gratis, men det bästa jag använt någonsin. Programmet i fråga heter "SpamEater Pro" och det fungerar så att man installerar på datorn, och sedan konfigurerar man ett antal pop3 konton som sedan kontrolleras då och då. Det bästa är att man slipper ladda ner skräp till datorn innan det kollas eftersom allt kontrolleras på servern.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Må hända min uppfattning är fel, men jag har haft för mig att ett spamfilter hindrar mottagande av spam, inte att det skickas runt om världen.

Det har du har förstås alldeles rätt i. Fast jag vet inte om CGD har sin mejladress från Bredbandsbolaget, men det är ju mindre viktigt i det här sammanhanget.

Förlåt, jag glömde att citera CGD, det jag skrev var ett svar till detta:

Borde inte BBB kunna komma till rätta med dessa?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har eposten från Bredbandsbolaget.

Eftersom det under senare tid kommit en mindre ström med liktydig epost, där det görs gällande att avsändaren är just BBB, tyckte jag att BBB kunde anstränga sig lite för att få stopp på dem. Men det kanske inte är så lätt att stoppa. Eller är det bara jag som fått dem? Barnet som bor här hemma får inget i sin epost.

Det kom ett till igår. Helt tomt men i ämnesraden står det;

Att slutföra din bredband.net webbmailkonto, Du måste svara på detta mail omedelbart och skriv in ditt lösenord här () Detta meddelande är från bredband.net kundservice supportteam -central för alla bredband.net epostkonto ägare. Vi håller på att upp

Vad är man ute efter. Bankuppgifter eller vad mera kan man uppnå när man kan logga in på någons epost?

Hur uppmärksamma är användare? Finns det någon som svarar på den här typen av epost?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom ett till igår. Helt tomt men i ämnesraden står det;

Att slutföra din bredband.net webbmailkonto, Du måste svara på detta mail omedelbart och skriv in ditt lösenord här () Detta meddelande är från bredband.net kundservice supportteam -central för alla bredband.net epostkonto ägare. Vi håller på att upp

Vad är man ute efter. Bankuppgifter eller vad mera kan man uppnå när man kan logga in på någons epost?

Hur uppmärksamma är användare? Finns det någon som svarar på den här typen av epost?

I detta läge skulle jag byta e-postadress om jag var dig eftersom inget annat verka kunna råda bot på eländet. Du borde ju ha rätt till 5 e-postkonton från BBB.

Eftersom min ISP är också BBB, då har jag mailadress därifrån, men använder den inte. Adressen ligger dock kvar som webbmail och kollar den då och då, men där har aldrig funnits något motsvarande spam.

På dina övriga frågor har jag inget svar men jag hoppas att ingen svarar på detta nätfiske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tillgång till en persons epost-konto så kan man ju få lösenord till i stort sett alla ställen där personen har ett användarkonto eftersom det bara är att klicka i att man har glömt lösenord. Förutom bank, paypal och liknande så är det ju intressant att komma åt konton på webbutiker, spelservrar (det går att sälja spelfigurer) osv.

Tyvärr så finns det ju enstaka personer som svarar och går likartade mejl ut till några miljoner datorer över världen så kan det ju löna sig även om det bara är 1 person på 100000 som gör vad som står i mejlet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...