Gå till innehåll

Reboot-ikon saknas


Recommended Posts

Någon som vet vilken .dll som innehåller den gröna "omstart-ikonen" i windows? Eller kanske någon har koll på var den kan laddas ner? Formatet spelar ingen större roll, men det måste vara den rätta ikonen som matchar dom 2 här nedanför!

shutdown.pnglogout.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Bättre än dom jag hittade, men av någon anledning inte exakt ändå (jämför med Logga ut)... får dock duga tills jag hittar ett perfekt matchande set. Fick för mig att jag prompt skulle ha dom som fanns i Windows, men får kanske ge mig. :rolleyes:

Så här blev resultatet... tills vidare i alla fall! Skall nu bara ha tag i något passande för "Snabbstart"! ;)

traymenu.png

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Bättre än dom jag hittade, men av någon anledning inte exakt ändå (jämför med Logga ut)... får dock duga tills jag hittar ett perfekt matchande set. Fick för mig att jag prompt skulle ha dom som fanns i Windows, men får kanske ge mig. :rolleyes:

Så här blev resultatet... tills vidare i alla fall! Skall nu bara ha tag i något passande för "Snabbstart"! ;)

traymenu.png

Snyggt, hur har du gjort detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som han har glömt, efter fyra år ;)

Men de tre ikonerna i zip:en (min första länk) ser ju bra ut (med vit ram). :)

Jo, fast en av dom är fel... "Standby" skall jag inte ha! Sen är dom dessvärre inte riktigt lika snygga i verkligheten som det ser ut på "Sample.jpg"... dom har t.ex en svart prick i varje hörn och den vita ramen syns inte. Men jag får väl leva med det jag tills vidare... tack i alla fall för att du försökte! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt, hur har du gjort detta?

Jag har har hackat ordentligt i programmet på länken här nedanför...! :P

Bl.a blev jag tvungen att skapa 2 nya undermappar i programmappen, en med ikoner och en med genvägskommandon... sen är det bara att gräva ner sig i kommandofilen några timmar, tills det ser ut och funkar som man vill! Jag tänkte få till "Den perfekta startmenyn"! :rolleyes:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?s=&...st&p=137629

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl i menyn och inte på skrivbordet du har ikonen? Exakt hur stor skall den vara där? Den jag länkade till är 32×32, och den vita ramen är 1 pixel bred. Om den skalas ned… :rolleyes: blir inte mycket kvar av ramen… I vart hörn ”saknas” 3 vita pixlar, för att skapa rundningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl i menyn och inte på skrivbordet du har ikonen? Exakt hur stor skall den vara där? Den jag länkade till är 32×32, och den vita ramen är 1 pixel bred. Om den skalas ned :rolleyes: blir inte mycket kvar av ramen I vart hörn saknas 3 vita pixlar, för att skapa rundningen.

Jo jag har kollat detta... dom jag har extraherat ur SHELL32.dll i W7 ser nästan exakt likadana ut när man går ner på pixelnivå. dom svarta prickarna kan jag få bort med lite fixande i ikonprogrammet jag har, men den vita kanten lyckas jag inte med. Dom skalas ner till 16x16... men det gäller även dom jag extraherat... dom är 24x24 från början!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

Vid nedskalning från 32 till 16 försvann den vita ramen, så jag gjorde en ny. En pixel i vart hörn är transparent, två är halvtransparenta.

Som jag sagt tidigare... bildbehandling är inte min starka sida! Konstigt bara att jag inte såg det när jag själv skalade ner den i mitt ikonprogram... där var den vita randen kvar! :unsure:

Jag använder Greenfish Icon Editor Pro! ...han har inte uppdaterat med svensk språkfil än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...