Gå till innehåll

Windows mail för Win 7


Silenz

Recommended Posts

Alltså... vad jag kommer ihåg så är det inte en officiell lösning. Det ska tydligen gå att kopiera Windows Mail från Vista och få det att fungera i Windows 7 men det är inget som Microsoft är inblandade i.

Kan ha fel...

Dum fråga, men har du testat Windows Live Mail?

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hittar programmet här http://download.live.com/wlmail Det ingår i live så om du bara vill installera mail, så klickar du bort allt annat under installationen.

I Vista ingår ju Windows Mail men inte i Windows 7.

Har hört att det ska gå att ladda ned för Win 7 och undrar om någon kan länka mig till det.

Har sökt men inte hittat det på Microsofts sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker du på Google så hittar du HUR du gör för att få Windows Mail i Windows 7. Jag avråder dig från detta då jag har svårt att tänka mig att det främjar äktheten i ditt system...

Windows Live Mail är likvärdigt och har goda möjligheter att ersätta Wndows Mail

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... vad jag kommer ihåg så är det inte en officiell lösning. Det ska tydligen gå att kopiera Windows Mail från Vista och få det att fungera i Windows 7 men det är inget som Microsoft är inblandade i.

Kan ha fel...

Dum fråga, men har du testat Windows Live Mail?

Helt riktigt... det är ingen officiell lösning! Windows Live Mail rekommenderas av Microsoft (naturligtvis), för oss som är skeptiska till Live-programmen, är Mozilla Thunderbird det självklara alternativet! ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför är vissa skeptiska mot Live programmen då?

Jag kan så klart inte svara för alla, det kan finnas många anledningar, men personligen anser jag Liveprodukterna vara Microsofts eget spyware. Sen finns det väl knappast något som är mer utsatt för hacker/virus/malware-attacker än just Liveprodukterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IOF har jag Office 2003 student version som kanske fungerar utmärkt med Win 7.

Någon som provat det?

Jadå... Office funkar utmärkt, och Outlook är ett ypperligt alternativ, om det ingår i studentversionen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå... Office funkar utmärkt, och Outlook är ett ypperligt alternativ, om det ingår i studentversionen!

Outlook ingår i Office 2003 student och förblir kvar även efter att man har uppgraderat till ver 2007 där Outlook inte ingår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<Outlook ingår i Office 2003 student och förblir kvar även efter att man har uppgraderat till ver 2007 där Outlook inte ingår.>

Men där man kunde beställa OUTLOOK 2007 separat. Minns inte riktigt för hur mycket men det rörde sig inte om några astronomiska summor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för all info.

Men varför är vissa skeptiska mot Live programmen då?

Testede det under två veckor i Vista och när det sedan fick för sig att det var dags att komprimera databasen så lyckades det då sabba data filerna så två veckors mail "snabbraderades".

Så jag har inte mycket förtroende för det här Live mail programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...