Gå till innehåll

Comodo dum eller ?


Recommended Posts

Jag har hållit på att försöka få ordning på datorn då den inte svarar så jag kan kolla loggbok eller nåt,till sist så fick jag ge mej och stängde då av comodo för att köra en uppgradering (ifall det skulle lösa problemet)först avinstallera goggle toolbar och då märkte jag att det fungera,plötsligt kom loggboken upp (utan att jag klickade på den), som inte gick tidigare,gjorde en systemåterställning som dock inte funkade, och kunde gå till dator/hantera/sök efter fel, så nu körs diskverktyget.Fråga:avinstallera comodo och installera igen ? fråga: ? installerade inga drivrutiner efter nyinstallation utan windows/microsoft installerade gamla,behövs nyare ? Fråga: fortsätta med virussökningsprogram eller försöka med uppdateringen från basic till home premium ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nix pix ! Det är den dator som är 2-3 år och har tappat räkningen på hur många ggr som jag fått göra nyinstallation på den, nätet funkar icke,får känslan av att filer saknas, kommer upp ruta ock att "snapinmodul har inaktiverats av användaren" och andra problem. Fråga: nämnts här i forumet att om recoveryskiva saknas så kan man låna av någon annan,men om drivrutinerna är fujitsu och drivrutinerna från lånade skivan är acer så vad händer då ?

Försökte med uppgraderingsskivan men stod att den inaktiverats och om jag ville så skulle försöka med nyare version än den jag hade ?

Gav mej och håller på nyinstallera nu,systemet visade inga problem och ändå helkass dator,pratas om blue creen men inte jag ;-) jag får lila skärm.

Redigerad av margrehte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har råkat ut för att cmdagent.exe använder 99100 % CPU?

Här är en lösning: https://forums.comodo.com/feedbackcommentsannouncementsnews_cis/workaround_for_the_99_cpu_problem_with_the_latest_virus_db_updates-t46150.0.html Har själv just tillämpat den. ;)

Fick upp ögonen på cmdagent.exe jag också som använde drygt 50% av processorn idag.

Var ju en tröst & höra att problemet låg i brandväggen och inte något annat som krupit sig in utan vetskap. Håller just på och installerar om rubbet från scratch igen, de var ändå på tiden för de jobbet så inställningarna blir nollställda till default igen.

Var bara lite trist att detta hände med brandväggen, själv tappade jag all Internetåtkomst via ADSL och har provar allt tänkbart men utan framgång både med Rizone's winsock repair och XP's egna nätverksreparation. Hade jag inte haft Telias mobila bredband så hade jag inte kunnat skriva dessa raderna i nuläget.

Får hoppas pojkarna håller bättre ordning på Comodo grejerna i fortsättningen så inte detta behöver upprepas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Shit ! I slutet på förra veckan fick jag upp en ruta om bugg i Comodo, varvid jag manuellt kollade så allt var uppdaterat i Comodo,kollade loggbok och annat men hittade inet fel,båda datorerna skumma varvid jag kört virusprogram och annat,gjorde nyss en hälsokoll och då en massa fel bla i enhetshanteraren, också loggboken nu full av fel,gett denna dator en krycka tills i morgon (nyinstallation i morgon) dvs avinstallerat Comodo och installerat från usb-minne.Fråga:Har Buggen i Comodo orsakat och hur all skada i datorn (samma felrapporter på båda datorer)?

Viktigaste frågan: Är buggen i Comodo åtgärdad nu ???

Redigerad av margrehte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigaste frågan: Är buggen i Comodo åtgärdad nu ???

Svar *nej* iaf fram till denna stund.

Först nu förstod även jag vad min dator har drabbats av. Funderar på att slänga ut CIS tills felet blir åtgärdat av Comodo, trots beskrivning på engelska hur man kan göra det själv.

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man problem med att cmdagent.exe använder 99 % cpu är lösningen:

  1. Starta Windows i felsäkert läge
  2. Gå till C:\Program\COMODO\COMODO Internet Security\scanners och ta bort bases.cav
  3. Gå till C:\Program\COMODO\COMODO Internet Security\repair och kopiera bases.cav till C:\Program\COMODO\COMODO Internet Security\scanners
  4. Starta om Windows i normalt läge. Uppdatera CIS.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man problem med att cmdagent.exe använder 99 % cpu är lösningen:

  1. Starta Windows i felsäkert läge
  2. Gå till C:\Program\COMODO\COMODO Internet Security\scanners och ta bort bases.cav
  3. Gå till C:\Program\COMODO\COMODO Internet Security\repair och kopiera bases.cav till C:\Program\COMODO\COMODO Internet Security\scanners
  4. Starta om Windows i normalt läge. Uppdatera CIS.

Jättetack JoWa för hjälpen med översättningen, värdesätter högt den!

Första dator funkar nu igen precis som den ska, och nu blir turen för den andra.

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit ! I slutet på förra veckan fick jag upp en ruta om bugg i Comodo, varvid jag manuellt kollade så allt var uppdaterat i Comodo,kollade loggbok och annat men hittade inet fel,båda datorerna skumma varvid jag kört virusprogram och annat,gjorde nyss en hälsokoll och då en massa fel bla i enhetshanteraren, också loggboken nu full av fel,gett denna dator en krycka tills i morgon (nyinstallation i morgon) dvs avinstallerat Comodo och installerat från usb-minne.Fråga:Har Buggen i Comodo orsakat och hur all skada i datorn (samma felrapporter på båda datorer)?

Viktigaste frågan: Är buggen i Comodo åtgärdad nu ???

Har du testat RAM-minne och hårddisk i din dator?

Problemet med Comodo orsakar inte fel i Enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...