Jack Bauer Posted October 10, 2009 Posted October 10, 2009 Har ett USB-minne på 8 Gb.När man försöker att ladda ner till det, så kommer det upp "kan inte hitta begärd sektor" efter en stund. Vad beror/betyder detta? Måste man formatera det innan man kan använda det? Quote
margrehte Posted October 10, 2009 Posted October 10, 2009 Ja formatera det. När man sätter i usb-minnet i datorn så installeras drivrutiner för det. Quote
Sunshine Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Hej! Hur ofta kraschar ett USB minne? Jag har ett SanDisk cruzer crossfire på 8 GB som nu lagt av helt och hållet. Blinkar till någon tiondel, men får ej kontakt med datorn. Kan det vara så att den fått sig en törn av statisk elektrisitet? Verkar lurt! Verkar som jag måste lägga den i depå för återvinning och införskaffa ett nytt. Mvh// Sunshine Quote
PCGuiden Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Jag har haft 3 st SanDisk Cruzer Contour 8 Gb USB minnen vilka att har dött, inte ett liv i dom alls... Köpte dom samtidigt på Kjell&CO, visade upp kvittot och sade vad som hänt, fick tillbaka alla pengarna och köpte ett SanDisk Cruzer Titanium minne 4 Gb och inte haft några problem alls med det. Lite sugen på detta Quote
Opptokoppter Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Utvecklingen går i rasande fart inom lagringsområdet..verkligen hightech då man ser hur pass mycket data ett litet USB minne kan lagra idag mot hur de var för några år sedan. Riktigt spännande och snart tar grejerna nästan ingen plats alls om det fortsätter så här Men det finns en liten sak som fick mig att tänka på något då jag läste tråden här..Det handlar om värme som uppstår då USB minnen och modem sitter anslutna i datorn under mer än, låt säga över en timmes användning. Råkar själv ofta ut för detta på både min stationära FS som den bärbara datorn..Ungefär som resultatet kan bli om man använder dåliga el-kontakter till fordon och upp till 240/400V då kontaktytorna inte klarar av att överföra strömmen tillräckligt bra så det uppstår värme utav ökat motstånd & resitans. Kan detta vara en förklaring till varför vissa USB enheter inte håller? Quote
Recommended Posts