Silenz Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Varje gång jag startar upp Win 7 Premium kommer UAC och frågar om jag tillåter malwarebytes Har provat bocka för använd som admin men hjälper inte så nu har jag avinstallerat det. Någon som har samma problem eller vet vad som kan vara problemet? Kankse borde prova ominstallera det eller? Quote
Cynthia Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Samma strul här. Tröttnade på UAC så reglaget åkte ner i bottenläge. Quote
Silenz Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 Ja men trots allt är UAC rätt bra så väljer att ha kvar det och skita i Malwarebytes tillsvidare. Konstigt iaf att det racklar nu när det är deras första version av programet som stödjer Win 7 Quote
JoWa Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Racklar? UAC gör väl vad det skall, d.v.s. informerar om att MBAM kräver administratörsrättigheter. Quote
e-son Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Racklar? UAC gör väl vad det skall, d.v.s. informerar om att MBAM kräver administratörsrättigheter. Precis... uac SKALL kräva godkännande för mbam! Quote
Silenz Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 (edited) Varje gång man startar datorn? utan att man ens startat mbam? Edited October 24, 2009 by Silenz Quote
Cynthia Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Nästan så man saknar Vista, där kunde man åtminstone få UAC att komma ihåg vilka program som var betrodda. Quote
Silenz Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 Alltså det ska väl INTE komma upp UAC bara när man loggar in i Win 7 ang Mbam??? däremot om jag väljer att köra det ska UAC komma upp men det är ju en helt annan sak Quote
Cynthia Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Finns ju en funktion att få Malwarebytes att starta samtidigt som du startar datorn. Är det inte den inställningen som gör att UAC poppar upp? Har själv programmet installerat men ingen autostart och jag fick aldrig något meddelande när jag startade Win7 bara när jag körde det genom manuell uppstart. Quote
Cynthia Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Finns under fliken Skydd och alternativet 'Starta med Windows'. Quote
Silenz Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 under fliken skydd hittar jag inget om det bara om jag vill köpa eller registrera min nyckel. Men jag kör fria Quote
Cynthia Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Då är det inte den som gör att Win7 går igång när du startar datorn. Alternativet med auto start finns bara i den köpta versionen. Kanske bäst att kolla med folket på Malwarebytes varför det triggar UEC på din dator. http://www.malwarebytes.org/forums/ Quote
si3rra Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Borde du inte bara kunna välja bort att programmet ska startas i t.ex msconfig, eller Tjänster om det startas som en service. Quote
Silenz Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 Men har ju haft den fria versionen länge nu med Win 7 RC 64 bit och det har fungerat klockrent. Tack iaf alla för era tips har nu skrivit till dom och återkommer med deras svar Quote
Cecilia Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Det finns en bugg i version 1.41 av MBAM så att den blir liggande kvar med autostart i bland, så kolla i msconfig - Autostart om programmet finns där och avbocka i så fall. Quote
Silenz Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 (edited) Fick detta svar väldigt snabbt This is a known bug which has been corrected for release in version 1.42, mid-late November. In the interim, please download the zip file attached and save it to your desktop. Open it and double-click the .bat file. When prompted to merge, click 'Yes'. This will remove the entry from the registry. Men tyvärr hjälpte det inte. UAC fortsätter att poppa upp so fort jag startar Windows så får nog snällt vänta tills nästa version kommer då (Han skrev också "try this fix" så jag antar att den inte alltid fungerar då. Ska pröva det du skriver Cecilia tack Edited October 24, 2009 by Silenz Quote
Silenz Posted October 24, 2009 Author Posted October 24, 2009 Det finns en bugg i version 1.41 av MBAM så att den blir liggande kvar med autostart i bland, så kolla i msconfig - Autostart om programmet finns där och avbocka i så fall. Du det funkar nu Bara en undran till då Programet vill om den hittar nåt skit ibland starta om vet jag sen förr för att kunna ta bort det. Kommer det nu kunna göra det och autostarta om den behöver då när jag bockat bort det där? Quote
Cynthia Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Vill minnas att jag inte hade den i Autostartmappen på Vista datorn när den behövde starta om och rensa. Quote
Silenz Posted October 25, 2009 Author Posted October 25, 2009 Jaja men nu fungerar det Märkligt av supporten att inte skriva om detta utan be mig köra en bat fil som inte hjälpte mig alls. Nåja Cecilia har koll tur det Quote
Recommended Posts