Gå till innehåll

Malwarebytes och WIn 7 Premium 64bit


Recommended Posts

Varje gång jag startar upp Win 7 Premium kommer UAC och frågar om jag tillåter malwarebytes :(

Har provat bocka för använd som admin men hjälper inte så nu har jag avinstallerat det. Någon som har samma problem eller vet vad som kan vara problemet?

Kankse borde prova ominstallera det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en funktion att få Malwarebytes att starta samtidigt som du startar datorn. Är det inte den inställningen som gör att UAC poppar upp? Har själv programmet installerat men ingen autostart och jag fick aldrig något meddelande när jag startade Win7 bara när jag körde det genom manuell uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta svar väldigt snabbt

This is a known bug which has been corrected for release in version 1.42, mid-late November.

In the interim, please download the zip file attached and save it to your desktop. Open it and double-click the .bat file. When prompted to merge, click 'Yes'.

This will remove the entry from the registry.

Men tyvärr hjälpte det inte. UAC fortsätter att poppa upp so fort jag startar Windows så får nog snällt vänta tills nästa version kommer då (Han skrev också "try this fix" så jag antar att den inte alltid fungerar då.

Ska pröva det du skriver Cecilia tack

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en bugg i version 1.41 av MBAM så att den blir liggande kvar med autostart i bland, så kolla i msconfig - Autostart om programmet finns där och avbocka i så fall.

Du det funkar nu :lol: Bara en undran till då ;) Programet vill om den hittar nåt skit ibland starta om vet jag sen förr för att kunna ta bort det. Kommer det nu kunna göra det och autostarta om den behöver då när jag bockat bort det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...