sergio Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Hej jag har några frågor. Kan jag ha dual-boot xp pro 32bit+win7 64bit? Eller kan jag köra Windows XP Mode 32bit i en win7 64 bit installation? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 1) Se denna tråd 2) Ja. /Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 2. Fast det är väl inte alla varianter av Windows 7 som innehåller XP-moden, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 (edited) 2. Fast det är väl inte alla varianter av Windows 7 som innehåller XP-moden, eller? Det verkar som om alla kan köra det/ladda hem det: /G Edited October 27, 2009 by odenxt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Har flyttat tråden till rätt plats. //Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Det verkar som om alla kan köra det/ladda hem det: /G Hmm, läser det här: Du måste även köra Windows 7 Professional, Enterprise eller Ultimate för att kunna använda "XP Mode". på http://www.tipsomvista.se/windows-7/avancerade/591-sa-anvaender-du-qxp-modeq-i-windows-7.htmldär finns även villkoret: För att över huvud taget kunna användare "XP mode" krävs att din dators processor har stöd för antingen Intel-VT om det är Intel-processor, eller AMD-V om, det är en AMD-processor. Stenis brukar ju veta det han skriver, men det kanske har ändrats sedan han skrev tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Stenis brukar ju veta det han skriver, men det kanske har ändrats sedan han skrev tipset. Nej det är riktigt... man måste ha stöd för hårdvaruvirtualisering för att kunna köra Virtual PC/XP Mode. Det har nyss släppts ett litet verktyg för att avgöra om datorn har det stöd som krävs. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0EE2A17F-8538-4619-8D1C-05D27E11ADB2&displaylang=en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Jodå, ni verkar ha rätt. I denna folder står det Pro, Ultimate eller Enterprise. När man dessutom väljer "Home Premium" i listan jag klippte in tidigare får man varningen: /Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts