Gå till innehåll

Kan man flytta programmet taskmgr.exe?


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Undrar om man utan att det skapar någon form av problem kan flytta programmet taskmgr.exe (aktivitetshanteraren) från mappen win32 till Autostart? (eller kan man flytta det till programmappen. Jag vill även kunna se det i program och funktioner där man ser vilka program som går i gång vid start.) Som det är nu måste jag starta programmet manuellt varje gång.

Jag har nämligen alltid aktivitetshanteraren öppen när datorn är igång för att jag vill se den "gröna fyrkanten" längst ned till höger, dvs se hur mycket datorn arbetar.

Hälsningar

zentao

Redigerad av zen-TAO
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan bli problem men du borde kunna skapa en genväg till taskmgr och sen lägga den i autostart.

Skulle nog för enkelhetens skulle rekommendera dig att leta tag på något program från 3dje part som kan visa systeminfomration nere vid klockan eller ännu smidigare kanske använda en sidebar gadget som ger dig informationen du vill se?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl om du laddar ner filen jag bifogat... och klickar igång den! Kodraderna är bara till för dom som hellre tillverkar sina .reg-filer själva! Det är alltså en körbar fil, som ser till så att Aktivitetshanteraren kommer att autostarta i fortsättningen. Tröttnar du på det, kan du använda den jag bifogar här!

DeleteTaskmgrAutoRun.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Taskmanager"=-

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Tack så mycket e-son för båda filerna.

Men de verkar inte gå att spara hem för att senare öppna dem.

Jag får endast upp ett nytt fönster i Firefox med texten när jag klickar på länken.

I vanliga fall kan jag utan problem hämta filer och spara dem var jag vill. Men kanske är det inte en sådan länk/fil?

Jag är väl en hyfsat duktig användare, men ibland "tiltar" det som nu. Vad gör jag?

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Tack så mycket e-son för båda filerna.

Men de verkar inte gå att spara hem för att senare öppna dem.

Jag får endast upp ett nytt fönster i Firefox med texten när jag klickar på länken.

I vanliga fall kan jag utan problem hämta filer och spara dem var jag vill. Men kanske är det inte en sådan länk/fil?

Jag är väl en hyfsat duktig användare, men ibland "tiltar" det som nu. Vad gör jag?

zentao

Vet inte vad du har hittat på då.... här är det inga problem att ladda ner filerna. Prova med Internet Explorer kanske?

Edit:

Jag lyckas faktiskt inte heller spara ner filerna med FF... webläsaren verkar inte fatta att det är en nedladdningsbar fil... hittar inga andra alternativ än att spara länk (htm). Korkat beteende som får mig att undra ännu mer vad som är så fantastiskt bra med Firefox.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...