Gå till innehåll

Tagit/ska ta spruta mot svininfluensan


Stim

Recommended Posts

Självklart att man ska ta sprutan nu när den är gratis!

tog min för en vecka sen. "tillhör riskgrupperna"

o ni som säger att ni inte ska ta den!!!,,,sprutan känns knappt :P

Tog min spruta för nån vecka sen. Tycker man ska passa på dels för det är gratis och dels för att man inte ska smitta andra. Tycker det egentligen skulle vara ett krav på ta sprutan. Tog ca 30 sekunder allt som allt, ingen smärta alls och jag upplevde inget direkt dagen efter mer än ont i ögat men de gick över ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart att man ska ta sprutan nu när den är gratis!

tog min för en vecka sen. "tillhör riskgrupperna"

o ni som säger att ni inte ska ta den!!!,,,sprutan känns knappt :P

Det är inte sprutan som känns, utan det är ev. biverkningar..... ;-) :P

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och som dessutom kan innebära döden om man har otur.. :P

Jag syftade mer på värk i arm, feber o dyl.

Att döden visar sig är rätt så osannolikt om man inte har någon annan sjukdomsbild innan.

T.ex Cancer, Muskelsjukdom etc. Finns ett par miljoners grejer som är farligare o dödligare....

/Anderzzon

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog min spruta för nån vecka sen. Tycker man ska passa på dels för det är gratis och dels för att man inte ska smitta andra. Tycker det egentligen skulle vara ett krav på ta sprutan. Tog ca 30 sekunder allt som allt, ingen smärta alls och jag upplevde inget direkt dagen efter mer än ont i ögat men de gick över ;)

Tog du den i ögat?

:P:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag syftade mer på värk i arm, feber o dyl.

Att döden visar sig är rätt så osannolikt om man inte har någon annan sjukdomsbild innan.

T.ex Cancer, Muskelsjukdom etc. Finns ett par miljoners grejer som är farligare o dödligare....

/Anderzzon

Eha va? du förstod tydligen inte och får väl helt enkelt förtydliga att det mer bara var ett skämt. Fattar väl vem som helst att döden är liten risk.

Jisses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog du den i ögat?

:P:lol:

Va, i ögat? Vaccinen tas nog knappast i ögat, nej du skojar inte och på fullt alvar tror det :unsure:

Jodå jag skojade även i det här inlägget, fattar att du skojade, eller vad vet jag försten, du kanske på riktigt tror att det kan tas i ögat :rolleyes:

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det egentligen skulle vara ett krav på ta sprutan.

KRAV???

Gud vet vad som de häller i den nästa gång!!

Ett litet chip, för att komplettera FRA kanske.

(Har sett LIfe on Mars, USA versionen).

Vuxna männskor ska kunna ta egna beslut över sitt liv!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eha va? du förstod tydligen inte och får väl helt enkelt förtydliga att det mer bara var ett skämt. Fattar väl vem som helst att döden är liten risk.

Jisses!

Inte hypokondriker (stavning).....

För övrigt så skämtar man inte om döden.

Jisses....;-)

/Anderzzon

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det omkommer flera i trafiken än av denna så kallade (svininfluensan). Det är väl så att de som lider av någon sorts allvarligare sjukdom, som inte klarar sig så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä man kan ju aldrig vara helt säker på vad en spruta kan innehålla..Misstag sker ju ibland.

Senast jag själv fick vaccin mot stelkramp så råkade jag ut för en biverkning som bara hände en på hundra.

Överarmen svullnade upp och blev sjuk med feber i flera dagar..Samma där, den sprutan skulle va jättenyttig.

Tror man tjänar nästan mer på Leva så sunt man kan, både kroppsligt & själsligt.

Harmoni och balanserat, lagom är aldrig fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här är ju såå sjukt http://www.youtube.com/watch?v=mScGC7nFDxM

Å nej... inte igen! :P Detta togs upp på TV för inte så länge sen. Först och främst så är detta ett tveksamt fall... på gränsen att klassas som en bluff då tv-showen som gjorde detta reportaget är att jämnföra med Hänt Extra. Efter inslaget gick inte kvinnan med på fler intervjuer eller reportage... lite konstigt, eller hur? Dessutom är det den vanliga influensasprutan hon påstås ha drabbats av. Det har alltså inget att göra med svininfluensasprutan. Och något baktalande av det vanliga influensavaccinet är ju aldrig på tapeten, eller hur?

Alltså... ALL medicin kan ge biverkningar. Det spelar ingen roll om det är Alvedon eller hjärtmedicin. Så varför skulle svininfluensasprutan vara ett undantag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...