Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Såg att tjänsten på ett annat forum presenterades som ”New spyware from google”… :D

Det var det första :ph34r: som for genom mitt huvud när jag läste e-sons inlägg. Vet inte Google tillräckligt mycket om oss utan att veta vilka webbadresser vi vill besöka? :huh:

Tillägg:

Det verkar variera över världen huruvida OpenDNS eller Googles DNS är snabbast:

http://www.manu-j.com/blog/opendns-alternative-google-dns-rocks/403/

Samt att Google skriver att de inte ska spara på den personliga informationen i mer än 2 dygn:

http://code.google.com/intl/sv/speed/public-dns/privacy.html

Edited by Cecilia
Posted (edited)

Jo det får man ju vara medveten om... att allting registreras. Men å andra sidan, skulle det förvåna mig mycket om inte OpenDNS också använder den info man har tillgång till... eller vilken provider som helst för den delen.

Edited by e-son
Posted

Fast det är ju bättre att flera företag har lite information var än att all information finns samlad på ett ställe, för det är ju först då det verkligen går att få fram något om en människa.

Posted

Fast det är ju bättre att flera företag har lite information var än att all information finns samlad på ett ställe, för det är ju först då det verkligen går att få fram något om en människa.

Mjo... kan hålla med om att Google håller på att få lite för stor kontroll. Har inte tänkt använda deras tjänst kontinuerligt, men bra att möjligheten finns... och allt måste testas minst en gång...! :rolleyes:

Posted (edited)

En liten hastighetsjämförelse mellan Google Public DNS, OpenDNS och Telias DNS...! Telia klart snabbast alltså! :rolleyes:

post-1936-1260222153,68_thumb.png

...om någon vill labba själv, så heter programmet DNS Benchmark ;)

Edited by e-son