Gå till innehåll

Vista 32bit till Win7 64bit på bärbar Hjälp!


Silenz

Recommended Posts

Funderar på att uppgradera min bärbara dator från Vista 32 bit till Win 7 64 bit och då krävs ju en anpassad installation.

Nu är det så att eftersom detta är en bärbar dator så har den bla en pekplatta. Finns det stöd för såna i Win 7 eller kan det bli problem?

Måste ju göra en ren installation om jag byter till 64 bit. Skulle vilja göra det isåfall eftersom datorn har 4gb ram.

Är det mer problem generellt att göra en ren installation på bärbar än stationär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att uppgradera min bärbara dator från Vista 32 bit till Win 7 64 bit och då krävs ju en anpassad installation.

Nu är det så att eftersom detta är en bärbar dator så har den bla en pekplatta. Finns det stöd för såna i Win 7 eller kan det bli problem?

Måste ju göra en ren installation om jag byter till 64 bit. Skulle vilja göra det isåfall eftersom datorn har 4gb ram.

Är det mer problem generellt att göra en ren installation på bärbar än stationär?

Hej börja med att ladda hem Windows 7 Upgrade advisor, för att få veta vad du ev. behöver komplettera.

I övrigt ser inte jag några problem, utan det är väl bara att köra på, men som alltid, ta BACKUP av alla viktiga dokument, bilder, musik etc.

Så lycka till!!

Har själv gått från 32bit Home Premium till Windows 7 64 bit Home Premium, utan några som helst problem.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar nog mest om ifall datortillverkaren har tagit fram x64-drivrutiner till just din datormodell... jag tänker då närmast på just sådana saker som pekplattan m.m... grafik, ljud och liknande bör inte vara något problem. Surfa in på datorns hemsida och kolla vad som finns... då får du iaf en bra uppfattning om eventuella drivrutinsproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pekplattan vilken hemsk uppfinning. Skulle bli tokig snart, om jag var tvungen att använde den, Just pekplattan, var det första jag kopplade ur på min laptop från Toshiba och kopplade in en lasermus, Logitech V450 som är helt överlägsen pekplattan. Väl bortkastade 250:- spänn på rea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej pekplatta är ingen optimal kontroll att arbeta mycket med men är man på resande fot och vill slippa släpa på en mus så kan den faktiskt duga korta stunder.

Vad gäller frågan så håller jag med e-son. Kolla tillverkarens info/filer om just din modell. Bärbara har ju ofta speciallösningar för allt från pekplattan till snabbtangenter och strömsparfunktioner som kan vara viktiga att få in i OS'et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det klart!!!

Blev 32bit Win 7 istället för att jag då kunde uppgradera innifrån Vista och behålla allt. Orkade inte börja från 0 och det fanns så mycket på den som vi skulle behövt säkerthets kopiera osv då.

Men följde ju med en 64 bit så finns orken framöver kanske jag kör in den istället då.

För man får väl byta hur man vill mellan 32 bit och 64 bit för det är ju samma licens eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...