Gå till innehåll

Datorspelsberoende...


e-son

Recommended Posts

Orka asså, bara för det hänt en enda person så behöver inte det betyda att det kan hända andra också, fast andra spelat spel med pengar och fortsätter att göra det,

detta var det dummaste inlägget någonsin.

Vilket var det dummaste inlägget? artikeln eller e-son´s inlägg?

Är ganska övertygad att e-son lämnade länken med glimten i ögat.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka asså, bara för det hänt en enda person så behöver inte det betyda att det kan hända andra också, fast andra spelat spel med pengar och fortsätter att göra det,

detta var det dummaste inlägget någonsin.

Det verkar onekligen som om du känner dig träffad på en väldigt öm punkt... och bara det kan ju i så fall vara en poäng! ;)

Annars var hela inlägget skrivet med all den ironi jag förmår. Ber om ursäkt, ifall det inte gick fram tydligt nog!

Personligen uppfattar jag hela begreppet "spelberoende" som en mer eller mindre konstruerad diagnos, för att ge ett gäng överflödiga psykologer/psykiater någon sorts existensberättigande.

Spelberoende är enligt mitt förmenande ingen diagnos... utan ett symptom!

Edit:

Tack Manneman... åtminstone en som förstod! ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e-son!

Mycket bra skrivet svar!

Själv som försäljning av spel (sv-spel), så vet jag/ser mycket inom spelande/beroende! Här finns dock en rekommendation vi kan upplysa om, stödlinjen! Men det är dock inte så lätt det heller. God Jul i.a.f......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar onekligen som om du känner dig träffad på en väldigt öm punkt... och bara det kan ju i så fall vara en poäng! ;)

Annars var hela inlägget skrivet med all den ironi jag förmår. Ber om ursäkt, ifall det inte gick fram tydligt nog!

Personligen uppfattar jag hela begreppet "spelberoende" som en mer eller mindre konstruerad diagnos, för att ge ett gäng överflödiga psykologer/psykiater någon sorts existensberättigande.

Spelberoende är enligt mitt förmenande ingen diagnos... utan ett symptom!

Edit:

Tack Manneman... åtminstone en som förstod! ;)

Du borde nog oroa för dig själv eftersom du verkar va orolig hittade länken och postade det här,

jag spelar gratis ibland, när jag är ledig från jobbet, men inte spelat på flera år med pengar och tänker inte heller göra det,

så om det är nån som känner sig träffad så är det väl du, och verkligen en dum post av dig att ens starta denna topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... jag kissar nästan på mig av skratt...

Du menar verkligen allvar, Johanna23...?

Du ser väl att länken kommer från en sida som många av oss läser dagligen? Och visst upprör den känslor kring alla turer kring Försäkringskassan och de som nyttjar systemet. Att posta länken på detta forum är väl inget att hänga upp sig på?

I fortsättningen.... LÄS igenom de artiklar som det länkas till. Hade du gjort det så hade du inte gjort bort dig så fatalt som jag anser att du gjort nu. Att peka finger mot e-son för att ha länkat artikeln... det finns ingen grund till det överhuvudtaget.

Återigen, e-son... jag vet att syftet med länken var att vi skulle få ett gott skratt. Nu har jag verkligen fått träningsvärk i munnen efter allt garvande. TACK! :lol:

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...