Gå till innehåll

Clona C:\


göte

Recommended Posts

Hej alla

Någon som har testat att Clona C:\ med Windows 7:s inbyggda verktyg för systemavbildning.

Tänkte att man nu kunde slippa att köpa Norton Ghost eller Acronis men vill gärna höra vad ni andra har för erfarenheter av W7:s variant

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville prova när W7 var nytt, och gjorde en avbild av ett nyinstallerat rent system, för att slippa den tråkiga installationen när det blev dags nästa gång... avbilden fungerade inte när jag väl skulle använda den. Det gick inte att återställa! Återgick snabbt till HDClone, som aldrig har svikit mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat både Norton Backup och Acronis BAckup ocj gjort återställningar som fungerat. Men är det någon som återställt med Windows7 backup och fått det att fungera?

Det är det som även singlemalt frågar.

/bornor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows inbyggda backup cloning funkar utmärk, jag har testat den många gånger på vara bärbara och stationera pc i vårt företag, mycket bra lösning om man vill behålla licensen på en pc i fall system kraschar, utan att använda en tredje part program, och slippa köra DVD installation.

Bara skapa en ren installation , uppdatera system till senaste drivrutiner och hotfixar, köra in standard apps typ Office eller vad som krävs, test om all funkar som det ska, aktivera windows, skapa backup (rekommenderat på en NAS, eller en bärbar disk).

Har redan återställd ett antal maskiner på både fabrik monterade diskar och nya diskar.

Tack Microsoft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows inbyggda backup cloning funkar utmärk, jag har testat den många gånger på vara bärbara och stationera pc i vårt företag, mycket bra lösning om man vill behålla licensen på en pc i fall system kraschar, utan att använda en tredje part program, och slippa köra DVD installation.

Bara skapa en ren installation , uppdatera system till senaste drivrutiner och hotfixar, köra in standard apps typ Office eller vad som krävs, test om all funkar som det ska, aktivera windows, skapa backup (rekommenderat på en NAS, eller en bärbar disk).

Har redan återställd ett antal maskiner på både fabrik monterade diskar och nya diskar.

Tack Microsoft

Tack Adrian det var det jag ville höra - nu ska jag testa själv

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...