Gå till innehåll

hårddisken arbetar återigen


Jack Bauer

Recommended Posts

vad trött man blir på datorer ibland alltså,

efter att ha tagit bort tjänsten som media player använder för att indexera musiken, så är det något annat som gör att datorns hårddisk arbetar frenetiskt efter uppstart.

hur tar man reda på vad den arbetar så intensivt med?

spelen hackar, internet laggar, och när man skall göra något så är det en fördröjning med ett par sekunder.

varför lugnar den inte ner sig om den hållt på ett tag och arbetat?

vad är det som är så krävande att den låser datorn så?

tycker ju att den är rätt kraftfull,och med mycket minne.

bifogar lite bilder från resursövervakaren, och fliken disk då den jobbar som mest,

samt uppstart från programmen ccleaner och revo uninstaller.

någon som utläsa något av detta?

post-7344-1262736207,63_thumb.jpg

post-7344-1262736218,9_thumb.jpg

post-7344-1262736236,43_thumb.jpg

post-7344-1262736245,74_thumb.jpg

post-7344-1262736254,68_thumb.jpg

Redigerad av Jack Bauer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, testa att avaktivera tjänsten "Windows Media Player Network Sharing Service" (skriv services.msc i "kör")

Det kan med vara Windows Search där jobbar på, går med att avaktivera i tjänster.

Annars har den goda Black Viper nu sammanställd en lista med alla Windows 7 tjänster och vilka man kan avaktivera utan risk, på eget ansvar såklart och det är klokt att notera vad man gör efterhand man tweaker sig fram.

http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm

Hoppas det löser sig innan din HD går i spinn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med ovanstående talare... Du har ju avaktiverat Windows Media Player Network Sharing Service, men det kan som sagt även vara Windows sökfunktion som indexerar. Jag ser att du har Azureus igång... även om det inte är någon större aktivitet så får du tänka på att det programmet läser från disken när du delar ut filer och/eller tankar hem filer.