Gå till innehåll

W7 Uppdateringar


Gäst Eva L

Recommended Posts

hej, hur kommer det sig att inga nya uppdateringar släpps?

även för XP så dök det upp många nya uppdateringar nästan varje eller varannan vecka, men istället så borde det vara så för nya windows 7 men inte ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror nog på att, efter BETA-testningen, så har det inkommit så många förslag på ändringar/drivrutiner/säkerhet att det är ett stabilt OS som körs. Därav så inga nya uppdateringar för tillfället. Det är bara att invänta nya uppdateringar, så hav tröst. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämfört med Vista så har det släppts otroligt få patchar för Windows 7 och de som släppts är rena säkerhetsuppdateringar. Det finns alltid buggar som det kommer hotfixar för (men inte via Windows Update), det råder det ingen tvekan om men det är inte "stabilitets-, prestanda- och kompatibilitetsuppdateringar" varenda vecka som det var med Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med och inte med.

Om man tittar på statistik i hotfix list, så finns det mycket problem med ström hantering, Lan kommunikation, DC anslutning och diverse tech problem. Microsoft har redan idag släppt 3 Kerner uppdateringar.

Om vi tittar på säkerhet patchar då tror jag att just där Win 7 ligger bäst till.

Annars det är sant att om man gemför win 7 till Vista så

minus 100 till Vista

och

plus 50 till Win 7

på skala from minus 100 till plus 100 , och jag tror att efter sp1 kommer win 7 att hamna på +90

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med och inte med.

Om man tittar på statistik i hotfix list, så finns det mycket problem med ström hantering, Lan kommunikation, DC anslutning och diverse tech problem. Microsoft har redan idag släppt 3 Kerner uppdateringar.

Om vi tittar på säkerhet patchar då tror jag att just där Win 7 ligger bäst till.

Annars det är sant att om man gemför win 7 till Vista så

minus 100 till Vista

och

plus 50 till Win 7

på skala from minus 100 till plus 100 , och jag tror att efter sp1 kommer win 7 att hamna på +90

Så det är bara att luta sig tillbaks i stolen och lungt åka med!

Allt fungerar ju verkligen bra, eller fantastiskt om man ställer Vista och 7 mot varandra.

Men jämförelsen blir ju verkligen skev, för utan Vista med alla sina problem, och en av de mest lyckade Beta testningarna, hade ju inte Windows 7 blivit så mycket bättre.

Och Vista efter SP2, och några uppdateringar senare, fungerade ju bra!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte haft några problem med Vista Buisness på min laptop från Toshiba köpt hösten 2008. Alla uppdateringar, SP1 och SP2 samt övriga som varit, har funkat klockrent. Jag använder datorn till att köra virtuellt och experimentera på VMware Workstation bl.a. Allt bara funkar, men funderar på en Windows 7:a så småningom, men väntar tills priserna sjunker. Har väl säkert testat alla förekommande Win 7:or som kommit ut virtuellt och tycker kanske inte att skillnaderna är så stora, på Vista och win 7.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...