Gå till innehåll

IE 8


Majsan83

Recommended Posts

Hej!

Jag har IE 8. Kruxet är att när jag ska in på tex Google och ska söka så tar det så lång tid och även när jag är inne på någon sida så går det extremt långsamt.

Kan det vara något med själva webbläsaren eller vad kan det vara? Sen verkar det som att datan inte klarar av att ha två sidor uppe samtidigt, det kan vara två olika internetsidor eller bara windows media player och tex mina dokument. Vad behöver jag göra?

Tips är alltid välkommet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har exakt samma problem som dig och undrar oxå varför det blir så. extremt jobbigt, man kan surfa som helt vanligt i ena fliken och i andra fliken med google går det så extremt segt. både att komma in på länkarna man fått upp i resultat listan och när man byter till nästa sida eller söker bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu Chrome men har fortfarande problem när jag har två sidor uppe...tex Mina dokument och ett annat program...det blir segt. Ibland låser det sig.

Vad menar ni med DNS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DNS = den server som hanterar dina förfrågningar, om du t.ex skriver in aftonbladet.se, går den först till en dns-server där aftonbladet.se finns registrerad som namn, och inte bara ett ip-nummer.

Om du har en mindre bra dns-server kopplad till din dator, tar det längre tid. Likaså tar det längre tid om din cache är full.

Men innan du byter dns, gör detta först och prova.

Ladda hem skriptfilen och dubbelklicka på den,

Om inte detta hjälper, får vi fortsätta.

Ip_fix.uo.bat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...