Gå till innehåll

Skype


Mir

Recommended Posts

Hej på er. Om man har installerat Skype på sin dator så kommer alla telefonnummer att markeras och hanteras av detta program. Detta är väll okej om man inte skall granska en massa telefonnr i ett och samma dokument exempelvis samtalslistan hos Telia på sina ringda samtal. När man gör detta så blir det en enda stor röra på allt i hoppa när man har installerat Skype. Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig så att jag kan stänga av denna funktion i Skype. Tack på förhand/Roger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte helt säker på att jag har föstått frågan, men jag kan rensa mina Skype-kontakter från telefonnummer! Dropdown-menyn på fliken "Skype-kontakter" innehåller ett antal alternativ!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller Internet Explorer så kan man välja om ett Skype-tillägg ska installeras under installationen. Det tillägget gör något med telefonnummer i IE. I så fall borde det finnas någon inställning i Skype som inaktiverar eller tar bort det och åtminstone finns den möjligheten i IE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller Internet Explorer så kan man välja om ett Skype-tillägg ska installeras under installationen. Det tillägget gör något med telefonnummer i IE. I så fall borde det finnas någon inställning i Skype som inaktiverar eller tar bort det och åtminstone finns den möjligheten i IE.

ahaa... är det IE-tillägget som spökar, så inaktiveras det i Internet Explorer. Verktyg/Hantera tillägg... högerklicka på Skypetillägget och "Inaktivera".

Vidare i Skype... Verktyg/Inställningar/Avancerat/Avancerade inställningar... ta bort bocken för "Associera Skype med callto:länkar på webben"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller Internet Explorer så kan man välja om ett Skype-tillägg ska installeras under installationen. Det tillägget gör något med telefonnummer i IE. I så fall borde det finnas någon inställning i Skype som inaktiverar eller tar bort det och åtminstone finns den möjligheten i IE.

Denna funktion finns även för FireFox då man installerar Skype på datorn ;)

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...