Gå till innehåll

Brutit två revben


Manneman

Recommended Posts

Nu är det min tur att skriva lite onödigt på forumet... Det är så kul att läsa andras Café-inlägg, speciellt på helgerna. Tyckte det kunde vara i sin ordning att jag skrev av mig lite nu när jag har värktabletter i blodet.

Skulle böja mig över armstödet i soffan igår kväll för att lyfta den lilla soffan intill. Armstödet vilade så snyggt i armvecket och jag tog i så det visslade för att lyfta med en arm... Fysikens lagar bevisade för mig att de fortfarande gäller och jag kände hur det tryckte mot min bröst-sida... Jag verkligen känner hur det smäller inne i sidan av bröstet... jag vrålar en kort stund, sen tuppar jag minsann av i någon minut.

Hade det bara varit revbenen hade det varit lugnt... men jag fick en grym hosta av detta. Tänk hur härligt DET känns samtidigt med de brutna revbenen. Nu visade sig min oro vara berättigad... ett av de brutna revbenen trycker mot lungsäcken vilket framkallar hostan.

Tänk att en vuxen man kan sitta och gråta... men det gjorde jag igår. Läkaren som undersökte mig fick en och annan svordom idag... men han förlät mig. Efter 300 spänn och en burk med grymma tabletter så ska jag vila i flera veckor...

Det kan bli mycket tid på forumet den närmaste veckan.

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det min tur att skriva lite onödigt på forumet... Det är så kul att läsa andras Café-inlägg, speciellt på helgerna. Tyckte det kunde vara i sin ordning att jag skrev av mig lite nu när jag har värktabletter i blodet.

Skulle böja mig över armstödet i soffan igår kväll för att lyfta den lilla soffan intill. Armstödet vilade så snyggt i armvecket och jag tog i så det visslade för att lyfta med en arm... Fysikens lagar bevisade för mig att de fortfarande gäller och jag kände hur det tryckte mot min bröst-sida... Jag verkligen känner hur det smäller inne i sidan av bröstet... jag vrålar en kort stund, sen tuppar jag minsann av i någon minut.

Hade det bara varit revbenen hade det varit lugnt... men jag fick en grym hosta av detta. Tänk hur härligt DET känns samtidigt med de brutna revbenen. Nu visade sig min oro vara berättigad... ett av de brutna revbenen trycker mot lungsäcken vilket framkallar hostan.

Tänk att en vuxen man kan sitta och gråta... men det gjorde jag igår. Läkaren som undersökte mig fick en och annan svordom idag... men han förlät mig. Efter 300 spänn och en burk med grymma tabletter så ska jag vila i flera veckor...

Det kan bli mycket tid på forumet den närmaste veckan.

Mvh // Mange

Mina sympatier till dig!

Ja det kostar på att bryta fysikens lagar!!

Har gjort det en gång med, ej revben, men det hela slutade med 6 titanskruvar i ett ben!

Kul att se dig här då!

Krya på dig o håll dig i stillhet!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just av den anledningen har jag varit aktiv det sista, ja inte revben då, men drog av hälsenan i oktober så är sjukskriven 1 vecka till nu.

Är nedrans trist att gå hemma, men man vill ju bli hel igen.

Revben ska ju vara rätt jobbigt, är det ingen fara att det skaver hål på lungsäcken ? När revbenen ligger mot där ?

Håll ut, det blir säkert värre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj, vad du har råkat ut för! :(

Har de kunnat fixera revbenen på något vis så att de läker ihop på rätt sätt?

Ta det lugnt och det finns väl annat att göra som är bättre för kroppen än att sitta vid datorn en massa. :huh:

Hoppas att du snart känner dig bättre! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par brutna revben är det sällan man behandlar mer än bara med smärtstillande. Ska hålla koll så jag inte hostar blod samt att jag inte får feber. Detta är tecken på att lungsäcken kan ha skadats och att det blir en lunginflammation.

Har brutit revben förr men då har det varit under andra omständigheter... flytta soffan? Nä, det är ingen merit att komma med... :D

Att det gör ondare efter några dagar... ja, det märker jag redan. Har en stående dejt med Ipren-mannen de närmaste dagarna. Tror dock jag börjar kvällen med en Speyside.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör ont som f-n,, och det går inte att göra så mycket.

Läkarna kan inte fixera med mer än med bandage.

Sova på rygg eller på sidan ?

Kan var jobbigt att "bara sitta" vid datorn.

4-5 veckor innan det börjar kännas okej.

Har själv haft trasiga revben på båda sidorna av bröstkorgen

och även på ryggsidan samtidigt, med hosta...

Inte kul.

Har mina sympatier..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...