Gå till innehåll

PDF till jpeg


Sandstone50

Recommended Posts

Drar snart av mej mina hårstrån, har laddat ner 2 program varav det ena gdoc för konvertering av pdf till ett foto... alltså till ex. en jpeg, men kan inte klura ut hur ??

nån som kan hjälpa mej. Jska lägga upp en blogg, men där kan man vist inte lägga in en pdf utan bara bild, alltså kämpar jag nu för att få det hala att fungera.

Ska inte blogga utan bara lägga upp ett dokument så att jag har en webadress att hänvisa till B)

kan du göra min pdf till bild och skicka tillbaka den så gärna för mej...

Bilder RP - Word dokument med TEXT0.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad du kör för operativsystem, men i Vista/W7 kan du ju använda skärmklippverktyget och helt enkelt göra en avbild av din pdf... ungefär som att fotografera det du ser på skärmen. Till XP finns det massor av små program som gör samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad du kör för operativsystem, men i Vista/W7 kan du ju använda skärmklippverktyget och helt enkelt göra en avbild av din pdf... ungefär som att fotografera det du ser på skärmen. Till XP finns det massor av små program som gör samma sak.

Funkar bättre med knappen "Print Screen" o inklistring i Paint.

Skärmklippsverktyget är det lite klipp och klistra med för att få med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så hjärtinnerligt

Speciellt för zamzar, så fantastisk ide att man slipper ladda ner program innan man får dokumentet konverterat.

Återstår bara att se resultatet, ska bli spännande (jag kör w7 och att "fota av en sida" går ju inte så bra när pdfen var på 6 sidor, annars fantastiskt att kunna göra)

tack igen. man lär sej alltid så mycket när man är inne och läser på era fantastiska svar på allt om våra kära datorer... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...