Gå till innehåll

Backpacker


Nicklas

Recommended Posts

Ska beställa en ny notebook til en bekant och ett av huvudkraven är att det ska gå att spela backpacker på den. :) Så någon som har erfarenhet av spelet Backpacker, främst 3'an med dess expansioner, på modern dator? Spelet är ju gjort för typ Windows 98-XP för femtielva år sedan, går det att få igång på Windows 7?

I värsta fall får man ju slänga in något gammalt Windows i en virtuell maskin men hoppas på att det inte ska behövas.

Tips på liknande spel som ni tror kan vara ett plåster på såret om Backpacker inte skulle gå igång mottages också tacksam. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemkravet för Backpacker 3 är:

Win 98/ME/2000/XP Pentium II 400MHz 128MB RAM 3D Grafikkort med 8MB RAM 1GB HD 4X CD-Rom.

Om det är till någon hjälp.

OT: JoWa varför ser din avatar så arg ut? Den brukade väl vara glad... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I värsta fall får man ju slänga in något gammalt Windows i en virtuell maskin men hoppas på att det inte ska behövas.

Funkar det inte direkt i W7 så funkar det säkert i XP-mode.... som numera kan köras utan krav på hårdvaruvirtualisering.

Edit:

Ang. XP-mode utan hårdvaruvirtualisering...!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/21340-koera-gamla-32-bitars-spel-i-xp-mode-fast-windows-7-64b/page__view__findpost__p__156059

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då är väl 3:an ett 32-bitarsprogram :)

2:an nöjer sig med 20 mb ledigt på disk. :) 6,5 mb ledigt ram. :D 486dx66 eller snabbare. :lol:

Avataren: Kände för att använda Aliencat-originalet, som ingår i foobar2000-logotypen och -ikonen. Tidigare hade jag en egenhändigt modifierad foobar2000-ikon. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Funkar det inte direkt i W7 så funkar det säkert i XP-mode.... som numera kan köras utan krav på hårdvaruvirtualisering.

Jo kompabilitetslägena hade jag såklart tänkt testa. Men tackar för den där länken, ska fördjupa mig i den också om det inte löser sig direkt utan problem.

@JoWa: Jag gillade den glada bättre. ;)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo kompabilitetslägena hade jag såklart tänkt testa. Men tackar för den där länken, ska fördjupa mig i den också om det inte löser sig direkt utan problem.

XP-mode är inte riktigt samma sak som kompatibilitetslägena! Du kör programmet virtuellt istället... helt sömlöst! Detta utan att installera en komplett virtuell maskin, i VPC. Läs mer på denna länken!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...