PCGuiden Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) Skall köpa en GPS handhållen ej för bilen någon som har tips på en bra: Kan denna vara ett bra köp: Garmin eTrex Legend HCx Edited March 31, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Hmm, men du skulle ju köpa en smartphone. Varför ska du då lägga pengar på en GPS också när de flesta smartphones värda namnet har inbyggd GPS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Tror att en renodlad Gps är bättre än dom som sitter i telefonerna Någon får bevisa motsatsen så skall jag överväga bara mobilgps Kostar det inte med GPS i telefonen??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zub Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Har inte provat någon handburen gps, men som Nicklas säger gps i mobilerna idag är bra. Och nej det kostar inget om du inte är uppkopplad. Och det behövs inte. T ex nokia laddar du hem gratis kartor via Ovi suite som det heter numera. Sen har du ju Google Maps som finns till dom flesta mobiler. Helt gratis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) Har du fått skatteåterbäring? Jag skulle satsa på denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480724 eller denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=548183 Ja, jag vet att de är dyrare, men de har större skärm och bättre gps-mottagare (sen beror det ju på vad du ska ha gps:en till) Själv har jag fyra gps:er... (patetiskt!) /G Edited March 31, 2010 by odenxt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Skatteåterbäring nja... men det flyter in lite stålars ..... Trevliga GPS:er du visar skall kolla närmare imorgon ok zub då vet jag det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 31, 2010 Author Share Posted March 31, 2010 Har du fått skatteåterbäring? Jag skulle satsa på denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480724 eller denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=548183 Ja, jag vet att de är dyrare, men de har större skärm och bättre gps-mottagare (sen beror det ju på vad du ska ha gps:en till) Själv har jag fyra gps:er... (patetiskt!) /G Kanske skulle få köpa en av dig då, du som lägger dom på hög då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crummond Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 (edited) Är inte så kunnig när det gäller GPS, men det var några tillverkare som skulle sluta med att uppdatera Europa-kartor... värt kanske att kolla upp inför köpet? Här är länken till artikeln på IDG: http://www.idg.se/2.1085/1.233259/gpser-slutar-med-europeiska-bilkartor Nu är ju artikeln några månader gammal, så det kan ju ha ändrat sig sen juni. Edited March 31, 2010 by crummond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Kanske skulle få köpa en av dig då, du som lägger dom på hög då Nja, en har jag på armen när jag springer/åker skidor/orienterar, en har jag på cykeln, en sitter i bilen och den fjärde har jag när jag vandrar/cyklar. Många leksaker blir det... /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 1, 2010 Author Share Posted April 1, 2010 Jag skall bara ha GPS:en i Sverige Och då förstår jag ... den du har på armen är en Garmin 450 orange då??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Jag skall bara ha GPS:en i Sverige Och då förstår jag ... den du har på armen är en Garmin 450 orange då??? Varifrån fick du "450 orange"? Jag har en Garmin Forerunner 405. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Sorry, OT,, men vad är det för fel med karta och kompass ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 1, 2010 Author Share Posted April 1, 2010 Sorry, OT,, men vad är det för fel med karta och kompass ? Inget fel alls jag har använt det i 25 år.... Tekniknörd som odenxt Ursäkta odenxt kollade inte länken först Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Vadå "tekniknörd" Karta och kompass sen våren '69, dvs snart 41 år! Bara anmäld till en tävling än, den 18/4 OK Enen. Men siktar på att nå 40 tävl även i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 1, 2010 Author Share Posted April 1, 2010 Blir det 5dagars då i Örebro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted April 1, 2010 Share Posted April 1, 2010 Nej, kanske åker dit för nån öppen bana nån dag. Vi kör Skåne/Blekinge/Gotland i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 1, 2010 Author Share Posted April 1, 2010 Nej, kanske åker dit för nån öppen bana nån dag. Vi kör Skåne/Blekinge/Gotland i år. Då kanske vi kan sammanstråla på någon tävling då, man vet aldrig vad man hittar på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts