göte Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Hej alla Jag prenumererar på ett nyhetsbrev som heter "Din-IT-Kunskap" (faktiskt rätt hyfsat brev-rekommenderas) och ofta bifogas det en video, men sen jag installerat Windows 7 för ett bra tag sedan så kan jag inte se denna video utan den markeras med ett stort rött kryss. Saknar jag något program eller kodec eller är det någon inställning jag missat? Tacksam för tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 För min egen del är det samma stående svar som alltid när det gäller denna typen av problem: K-Lite Codec Pack Du hittar det här: K-Lite Välj full installation men hoppa gärna över spelarna (under installationen) för renhetens skull. //Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 jag använder Shark007 codecs, fungerar utmärkt med Media Player i Windows 7. http://shark007.net/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Jag kör med VLC, det tar det mesta, prova det. www.videolan.org Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 Jag kör med VLC, det tar det mesta, prova det. www.videolan.org Jag har alltid kört VLC men här funkar det inte /Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Liksom Manneman rekommenderar jag K-Lite, tror det kan lösa ditt problem. Jag har inte haft några problem att spela några filmer under alla de år jag använt det, jag kör dock med den medföljande Media Player Classic (Home Cinema) också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 För min egen del är det samma stående svar som alltid när det gäller denna typen av problem: K-Lite Codec Pack Du hittar det här: K-Lite Välj full installation men hoppa gärna över spelarna (under installationen) för renhetens skull. //Mange Lite märkligt är det när jag kan se samma videoavsnitt från "Din IT-Kunskaps" hemsida men inte när de bifogas i nyhetsbrevet /Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 vad är de för typ av format på filen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Lite märkligt är det när jag kan se samma videoavsnitt från "Din IT-Kunskaps" hemsida men inte när de bifogas i nyhetsbrevet /Göte Jag är osäker på hur exakt du menar, men det brukar ju inte bifogas några filmfiler med nyhetsbrev, de skulle bli alldeles för stora då. Istället brukar det vara länkar så man får klicka sig till en hemsida där man kan filmklippet, eller ladda ner det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 Jag är osäker på hur exakt du menar, men det brukar ju inte bifogas några filmfiler med nyhetsbrev, de skulle bli alldeles för stora då. Istället brukar det vara länkar så man får klicka sig till en hemsida där man kan filmklippet, eller ladda ner det. Så här ser brevet ut - se bifogad fil Det röda krysset borde innehålla en videosnutt liknande de som finns på deras hemsida http://www.din-it-kunskap.com/ Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Hmm tja jo kanske. Jag har faktiskt aldrig någonsin fått ett mail med video direkt i mailet så jag vet inte hur mailklienter reagerar på det. Har du kunnat kolla på video i mail tidigare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted May 7, 2010 Author Share Posted May 7, 2010 (edited) Hmm tja jo kanske. Jag har faktiskt aldrig någonsin fått ett mail med video direkt i mailet så jag vet inte hur mailklienter reagerar på det. Har du kunnat kolla på video i mail tidigare? Har för mig att detta funkade när jag körde XP När jag högerklickar på det röda krysset får jag fram en rullgardin med texten "SchockwaveFlash.SchockwaveFlash.10objek" allt annat är skuggat Göte Har nu installerat Schockwave Player från Adobe men med samma irriterande resultat - får nog ge upp detta nu ??????????????????? eller............. Edited May 8, 2010 by göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts