ruterkung Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 vad skall jag välja cd-rw eller dvd-rw för säkerhetskopiering.....crille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Det beror ju på hur mycket du ska säkerhetskopiera, det ryms ju mycket mer på DVD-skivor än på CD-skivor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruterkung Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Det beror ju på hur mycket du ska säkerhetskopiera, det ryms ju mycket mer på DVD-skivor än på CD-skivor. inte för storleken utan säkerheten...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Vill man säkerhetskopiera, rekommenderar jag en extern hårddisk, kopplad till USB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Tråden flyttad till rätt kategori... Hur hamnade denna i kategorin "Hemsidan & Forumet"? Lägg lite mer tanke bakom era trådar innan ni postar... // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruterkung Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Tråden flyttad till rätt kategori... Hur hamnade denna i kategorin "Hemsidan & Forumet"? Lägg lite mer tanke bakom era trådar innan ni postar... // Manneman visste ej var jag skulle fråga nånstans ... kan det bero på formulärets utformning .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruterkung Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 och vad är rätt forum .....då... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruterkung Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Tråden flyttad till rätt kategori... Hur hamnade denna i kategorin "Hemsidan & Forumet"? Lägg lite mer tanke bakom era trådar innan ni postar... // Manneman vadär rätt forum då ....????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 vadär rätt forum då ....????? Ja, du ser ju var den hamnat nu... visste ej var jag skulle fråga nånstans ... kan det bero på formulärets utformning .... Formulärets utformning? Om du kollar över forumets huvudsida så ser du de olika kategorierna. Därefter får du göra en bedömning vilken kategori som passar bäst för din tråd. Väl inne i den kategorin skapar du en ny tråd... då hamnar den rätt. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 inte för storleken utan säkerheten...... Då är det nog viktigare att välja skivor av bra kvalitet. Visserligen gammal artikel men är väl lite till nytta i alla fall http://www.idg.se/2.1085/1.72224 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 @ruterkung: 56 inlägg och inte förstått hur forumet fungerar? @manneman: Man kan citera och svara på flera inlägg i samma inlägg, man behöver inte skriva 2 på raken. Och för att svara på frågan. Det beror på hur mycket du ska göra backup på. Om du förvarar skivorna på ett vettigt sätt kommer båda hålla så länge att du får uppsöka ett museum för att hitta en maskin som kan läsa dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 @ruterkung: 56 inlägg och inte förstått hur forumet fungerar? @manneman: Man kan citera och svara på flera inlägg i samma inlägg, man behöver inte skriva 2 på raken. Helt rätt... daskar mig själv i rumpan "as we speak" // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruterkung Posted May 13, 2010 Author Share Posted May 13, 2010 jag gör väl fel men ska testa vad som funkar bäst men det tar ju lite tid.... med dagens datorer. i morrn är det annat som gäller......crille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts