Nilsson Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 (edited) hej det här är mitt lösenord för mitt trådlösa nätverk CANT-find-ME_188059 och det är WPA2 så hur långt tid tar det för någon skicklig hackare som bor nära mig att knäcka det lösenordet? veckor? månader? år? Edited May 14, 2010 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Hmm, om personen läser ditt inlägg så går det ju väldigt fort. Men genom att pröva sig fram så tar det troligen tillräckligt lång tid, det går ju inte att svara på exakt hur länge för det beror ju på hur personen prövar sig fram, i vilken ordning som olika metoder används etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 men jag skrev om personen hackar mitt wpa2 lösenord som är så långt som jag skrev innan, hur långt tid då kan det ta att knäcka just den där lösenordet? dagar , veckor eller år ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Det är ju fråga om sannolikheter och statistik och det är ju ingen som kan svara på vad som gäller just den personen och just ditt nätverk. Men det tar för närvarande år att pröva sig med alla möjliga 19 tecken långa lösenord. Men naturligtvis så kan ju det första personen prövar med vara rätt lösenord men det är ju osannolikt. Det är ju inte fråga om att hacka utan att gissa sig fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Testa med: o\D^J.hTTI1[Lo-Hp%3|o-zsy@-*s**l.rj##$j{T]}sS%8tEpc<:7S]@p]/B4L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Hmm, om personen läser ditt inlägg så går det ju väldigt fort. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts