Gå till innehåll

Två tunga spel på G


arnada

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Två tunga titlar som ska slåss mot varandra, vad tycker ni?

Bad Company 2 Vietnam och Call Of Duty Black Ops!

Jag tror tyvärr att Black Ops kommer floppa då de är utvecklat av Tryarch... Ni kanske kommer ihåg när Call Of Duty 3 kom? Spelet blev ett B spel och släpptes bara till konsoller.

Anledningen att Tryarch får vara med att utveckla Call Of Duty Spel är att de ska komma ett Call Of Duty spel om året, tyvärr har inte IW tiden att utveckla spelen så frekvent. Finns en dokumentär om detta på youtube.

Jag lutar själv lite åt BC2 Vietnam då jag spelade Battlefield Vietnam som var jättekul att spela och jag kommer självklart ihåg musiken man kunde spela i helikoptern vilket gav den där extra känslan av Vietnam.

Kommer BC2 Expansion eller ett helt nytt Cod som är utvecklat av Tryarch ta spelarnas hjärta?

Redigerad av arnada
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Är faktiskt lite trött på de flesta av de där gamla titlarna, så jag har istället förbokat och provspelat APB som släpps om en vecka. Har aldrig varit någon fan av GTA (som ligger lite i grunden) men detta verkar riktigt skoj, mycket action. Sen har det nog den mest avancerade editorn för utseende på gubbar och föremål någonsin så man kan göra saker helt unika, vilket jag älskar att pilla med. Dessutom kan jag köra det på max utan lagg på min gamla dator (se signatur) och det ser riktigt snyggt ut.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt lite trött på de flesta av de där gamla titlarna, så jag har istället förbokat och provspelat APB som släpps om en vecka. Har aldrig varit någon fan av GTA (som ligger lite i grunden) men detta verkar riktigt skoj, mycket action. Sen har det nog den mest avancerade editorn för utseende på gubbar och föremål någonsin så man kan göra saker helt unika, vilket jag älskar att pilla med. Dessutom kan jag köra det på max utan lagg på min gamla dator (se signatur) och det ser riktigt snyggt ut.

Ser nice ut! Kanske man skulle testa när de släpps :)

Alla action lir har blivit ganska mainstream... Det handlar inte längre om skills utan de räcker att du kan hålla in musknappen så dödar man ett par snubbar. Tänker mest på om man jämför spel som Cs, css, cod4, cod5, bf2, R6V2 etc med Mw2, BC2 och nu nya Medal Of Honor samt den koreanska kopian på mw2.. glömt titeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tror faktiskt inte Treyarch kommer floppa med Cod: Black Ops. Modern Warfare 2 var en succé men saknaden av dedikerade servrar gjorde att PC-världen inte var lika sugna på spelet.

Redigerad av Pusher
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ser nice ut! Kanske man skulle testa när de släpps :)

Alla action lir har blivit ganska mainstream... Det handlar inte längre om skills utan de räcker att du kan hålla in musknappen så dödar man ett par snubbar. Tänker mest på om man jämför spel som Cs, css, cod4, cod5, bf2, R6V2 etc med Mw2, BC2 och nu nya Medal Of Honor samt den koreanska kopian på mw2.. glömt titeln.

APB headstart börjar om 10 minuter! Jag hamrar connect knappen men räknar i vanlig releaseordning inte med att lyckas komma in ´de närmaste timmarna. :)

Själv är jag uppväxt med Americas Army som också är ett spel som kräver lite mer av spelaren i form av skills och lagarbete. Ser inget nöje i FPS som verkar vara konsollportade, dvs gjorda så man kan spela dem med handkontroll och därmed inte kräver att man siktar särskilt noga.

EDIT: 8 minuter! ;)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst TweekiE

Har både modern warfare 2 och bad company 2...

dessa är helt olika spel (roliga på olika sätt).

Men black-ops tror jag inte på, tyvärr.

ska inhandla BC2 Vietnam när det kommer och även APB så snart jag kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört APB över 200 timmar sedan mitt inlägg ovan. Customization är hur grymt som helst. Att bara träcka runt i en bil och krocka andra för att se hur deras voice-over-ip ikon börjar blinka vilt när de svär kan fylla en hel kväll. ;) Själva actiondelen är rolig men lite för okomplicerat för min smak, bara en hitbox är den stora missen. Har redan snackats en hel del om vad som ska patchas inom kort och det verkar lovande. Kan nog vara skoj ganska länge trots allt även om det kommer att avta om det inte kommer in helt nya saker efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Advanced user

Jag hoppas på Black Ops, men jag kommer inte att köpa det förens jag har sett lite gameplay videor.

bad company är nästan för realistiskt för min smak....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...