Gå till innehåll

Mitt trådlösa kort syns ej efter moderkorts byte tappar också anlutningen när jag kör med kabel...


Recommended Posts

Hejsan!! :)

Har ett nytt problem med min dator en acer M5800 efter att ha fått tillbaka den från acer i tyskland så har ett nytt problem dykt upp :blink: mitt trådlösa kort syns inte alls ja de sitter kvar :lol: men nått verkar ha blivit helt fel :( innan detta byte så kunde jag välja om jag ville köra med kabel eller utan osv B) ringde till acer och frågade blås hårddisken fick jag till svar :lol:

Har instalerat drivisar för de ena och de andra men d hjälpte inte alls B) någon som kan komma med lite tips på vad jag kan göra? eller om den ska få åka tillbaka för tredje gången :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du testat dessa om du nu har ett realtek kort i datorn (vilket jag tror det är)

Aspire M5800

Wireless LAN Realtek Wireless LAN Driver 6.1116.0506.2008 138.2 KB 2009/04/22 (vista x86)

http://www.acercomputer.se/acer/service.do;jsessionid=ACA6C3908F2576AFF88B330A5DB25055.public_a_14a?LanguageISOCtxParam=sv&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3747&sp=page15e&ctx2.c2att1=15&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3747&CountryISOCtxParam=SE&ctx1.att21k=1&CRC=327655795

annars ev testa avinstallera kortet i enhetshanteraren och starta om datorn

mvh

t

Redigerad av ture
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall, och om där inte är några utrops- eller frågetecken, tror jag inte det hjälper att pröva med olika drivrutiner. Personligen så tror jag att de har klantat till det under servicen, men det lär de väl inte erkänna innan du har installerat om Windows som de anser att du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Prova att byta kortplats för det trådlösa... för det är ett instickskort? Inte inbyggt trådlöst väl?

// Mange

Ska se om de finns plats på kortet. :unsure:

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju bra!

(PS. Det finns ett jättebra verktyg i Windows 7 som är till för att ta skärmdumpar med. På engelska heter det Snipping Tool, på svenska vet jag inte. Prova det får du se.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

På min pappas bärbara dator, så brukar nätverkskortet vara borta från enhetshanteraren, men när man söker nya maskinvaruförändring då kommer den fram. :)

Redigerad av Eke100
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...