Sehnsucht Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Hur bränner man på bästa sätt i W7? Testade att bränna i Windows DVD-bränning,men tyckte det var bökigt pga av att man ej kunde välja hela mappar. W7 lade dessutom alla bilder i samma mapp,har ju delat in mina bilder i kategorier som t ex "Blandat,Födelsedagar"... Inte den smidigaste lösningen direkt,hur kommer det sig att det gjort en snådan grov miss på detta? Går det att bränna i WMC,och isf vad och hur gör man? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 (edited) Jag, för min del använder ett program avsett för ändamålet.. Nero. Sedan finns det mängder av program för bränning beroende på om man ska bränna imagefiler typ .iso, .img etc det finns även gratis program... här är en kille som gör mycket bra program, Alex Feinman, som har en CreateCD för xp och vista, men det skulle inte förvåna mig om den fungerar på w7 också. edit: oops... det var ju dvd'er du ville göra. Det finns för dvd också, bara att söka efter dem. Edited July 8, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frederik Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Lite OT, funktionen att bränna iso-filer (avbildningsfiler) i W7 är utmärkt, ett par musklick och skivan bränns. Sen anser jag idag Nero för mega-bloated och innehållande en mängd funktioner i varje fall jag inte har behov för, ok Nero fungerar bra, men jag föredrar Ashampoo där liksom mer är som Nero var innan, snabbt och enkelt och är tillräckligt för de flesta användare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Jag använder ImgBurn litet och nätt funkar till det mesta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Simonsson Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Bränna mappar/filer till skiva: Mata in en tom skiva och formatera den med lämpligt format (Live eller Managed). Sen kan du dra och släppa filer du vill bränna till skivan direkt i Utforskaren. Bränna ISO image: Bara högerklicka på ISO-filen och välj Bränn skivavbildning. Bränna musik-CD: Använd Windows Media Player. Bränna film-DVD att använda i DVD-spelare vid TV:n: Använd Windows DVD-bränning. Att använda ett tredjepartsprogram enligt ovan funkar givetvis också bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 men jag vill bränna mina bilder till en dvd skiva,går inte det i W7? De hamnar ju allihopa under en mapp,och mina bilder är indelade i flera mappar. Hade hoppats på att man skulle slippa att installera tredjepartsprogram, men i detta fallet verkar det bli svårt att undvika tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Bara att markera mapparna dra dom över till skivan! Har inte ngt problem med det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 (edited) men jag vill bränna mina bilder till en dvd skiva,går inte det i W7? De hamnar ju allihopa under en mapp,och mina bilder är indelade i flera mappar. Hade hoppats på att man skulle slippa att installera tredjepartsprogram, men i detta fallet verkar det bli svårt att undvika tyvärr. Man gör precis som i XP. Lägg alla undermappar filer i en "rotmapp" som du skapar med namnet på vad du vill att mappen skall heta, t ex "Bilder" Högerklicka på denna "rotmapp" och välj ->"Skicka till -> DVD RW-enhet (x:) " Detta tillvägagångsssätt har inte förändrats ett dugg sedan XP, och fungerar alldeles utmärkt. Behövs således inga tredjepartsprogram. Edited July 8, 2010 by ByggareBob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Fördelen med ett tredjepartsprogram är ju att du slipper skyffla filerna fysiskt utan bara skapar en virtuell kompilering med de filer/mappar du vill bränna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sehnsucht Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 tycker ändå de borde fixat ett bättre brännarprogram i windows 7. nu har jag iaf lagt in ashampoo burning studio 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 9, 2010 Share Posted July 9, 2010 tycker ändå de borde fixat ett bättre brännarprogram i windows 7. Det är alltid en balansgång, stoppar de in för bra funktionalitet direkt i Windows blir de stämda a la Internet Explorer-fallet. Vem vet vad som händer till Windows 8, det finns uppenbarligen utrymme för förbättring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts