Gå till innehåll

Långsammare uppstart i Win7 när USB är inkopplad


Tormax

Recommended Posts

Gränssnittet för USB är helt enkelt långsammare än det SATA-gränsnitt som används till en intern hårddisk. Det tar alltså längre tid att registrera och läsa in USB-ansluten hårdvara.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag reagerar på en sak. Tar du bort USB-disken under uppstart? Kan säkert inte vara direkt lämpligt. Dom diskar jag har, använder säker borttagning av maskinvara och denna funktion, kan väl knappast användas under uppstarten.

Det alternativet finns där främst för att inte orsaka dataförlust men så länge inget är öppet och på väg att skrivas till disken finns det inget som kan bli korrupt. Jag antar att Tormax tar bort diskarna innan han startar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

När jag har mina 3 externa hdd inkopplade via en usb hubb i datorn så startar datorn (Windows 7 Ultimate) mycket långsammare.

Tar jag bort USB-sladden under uppstart så snabbas starten upp. Ngn som kan säga vad det beror på?

Kan det vara så att det blir konflikter med 3st externa USB-enheter samtidigt..

Pröva att koppla bort en i taget tills datorn startar normalsnabbt igen så du kan lokalisera den defekta enheten. Det kan trots allt vara ett defekt interface i enheten också.

Du har annars inte upptäckt en enhet som inte läser/skriver lika effektivt som de andra 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...