Gå till innehåll

Angry Birds för Android


Nicklas

Recommended Posts

Denna sedan en tid mest populära appen till iPhone världen över har alltså kommit till Android! Det är en Lite Beta, dvs den är gratis men kan innehålla en del buggar, jag har dock inte märkt av några problem ännu på min HTC Desire.

Spelet är extremt lätt att förstå och hur kul som helst, i början ganska lätta banor men det blir snabbt riktigt klurigt att få sina kamikazefåglar att räcka till. :D

Bara att söka efter Angry Birds på Market, utvecklaren heter Rovio Mobile.

Detta kanske borde ligga i mobiltelefontråden istället, Manneman du får rycka in isåfall. ;)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Idag släpptes fullversionen av Angry Birds till Android och DEN ÄR GRATIS. :D

Det är dock pyttesmå reklambanners som dyker upp längst ner på skärmen ibland, inget som stör spelet.

Det lär dyka upp på Market inom kort men än så länge kan man nå det via www.Rovio.com om man har tur och lyckas tajma sitt besök när sidan inte är överbelastad.

Själv plockade jag min från http://www.getjar.com/mobile/43600/angry-birds-for-htc-desire/ för manuell installation.

Vet att samma fil funkar till Samsung Galaxy S också så det är förmodligen samma till alla mobiler, åtminstone de som har 480*800 upplösning.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Igår kom en uppdatering till Angry Birds som ger 45 nya banor samt lite annat smått och gott. Det går bra att uppdatera via Market. Vill man läsa lite mer kan man bege sig till Swedroids artikell.

En tråkig grej är att reklambanners har flyttats från att ha legat diskret under spelplanen till att ligga längst upp på bild, ibland lite i vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Igår kom en uppdatering till Angry Birds som ger 45 nya banor samt lite annat smått och gott. Det går bra att uppdatera via Market. Vill man läsa lite mer kan man bege sig till Swedroids artikell.

En tråkig grej är att reklambanners har flyttats från att ha legat diskret under spelplanen till att ligga längst upp på bild, ibland lite i vägen.

Om man Inaktiverar datatrafik och Wifi (se telefonens manual) så slipper du reklamen. Angry Birds är vanebildande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...