Gå till innehåll

Dubbla utforskarfönster?


ballaberggren

Recommended Posts

Är det någon som vet om det finns ett kortkommando för att få fram ett till EXAKT likadant utforskarfönster (alltså inte internet explorer). Jag är i stort behov av en sån funktion då jag ofta browsat långt in i mappstrukturer.

I dagsläget kopierar jag sökvägen i adressraden, slår jag WIN+E, och sedan kopierar jag in texten i nya fönstret. Kanske ett I-landsproblem men gör man det 100 ggr/dag kan det vara skoj att ha ett kortkommando till hands....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*OffTopic*

Du kanske kan vara intresserad av en flikfunktion i explorer, även om det inte är vad du frågar om? Jag har testat QTTabBar några veckor nu, och är helt frälst! Det är ett tillägg till explorer med en mängd funktioner och finesser varav flikar är en, och fastän den är i ett tidigt utvecklarskede så har jag inte märkt av något krångel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QTTabBar var faktiskt inte helt dumt vid en första anblick. Där fanns ju dessutom funktionen "clone this", vilket jag var ute efter. Jag är säkert också frälst inom en vecka. Tack för tipset!

Lite konstigt tycker jag ändå att det är att ingen riktigt efterfrågat denna funktion redan i XP mer än jag och Nicklas. Fast å andra sidan kanske resultatet är att fuktionen faktiskt verkar FINNAS i Win 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska också ta och testa det där QTTabBar. Men jag hade hellre sett en lösning utan det då jag försöker köra så standard som möjligt för att inte bli så irriterad över hur krångligt allt annars är när man hamnar vid en dator utan alla smidiga tillägg man vant sig vid hemma. Man vet ju hur det är när man tvingas surfa med Internet Explorer för att hämta någon drivrutin eller liknande. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...