Gå till innehåll

Nedladdningshastighet


Hildur

Recommended Posts

Hej!

Enligt bredbandskollen har jag en nedladdningshastighet (ta emot) på cirka 17-18 mbit/sek och uppladdning på ca 0,9 Mbit/sek (skicka). Men när jag laddar ner filmer eller skivor (lagligt naturligtvis) får jag sällan eller aldrig en hastighet som överstiger 700-800 kbit. Uppladdningshastigheten minskar i motsvarande grad (det har jag kollat för nyfikenhets skull).

Har jag missat några inställningar i min dator eller är det något annat jag kan göra för att snabba upp nedladdningen?

Hjälper det att installera något program av typen Download Accelerator eller liknande?

Någon som har tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag inte att du missat någon inställning, men kan naturligtvis ha fel.. det jag tror är att den sida du laddar ner ifrån, inte kan prestera bättre än vad du får.

Om de bara har som du, 07-1 mbit/sec ut, då har du svaret där... du kan inte ladda ner fortare än vad de kan skicka ut.

Visst kan det hjälpa till lite att ha ett program som hämtar 10 delar samtidigt istället för en åt gången, men jag vet inte vad som rekommenderas i de fallet, det kanske någon annan kan göra istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...