Gå till innehåll

Licenser och installations-skivor


UkuleleSolen

Recommended Posts

Hej!

Är ny på forumet här.

Tycker mig ha bra koll på hur saker och ting fungerar, men nu har jag kört fast.

Jag köpte nyligen en ny laptop med Windows 7 förinstallerat. Men då denna var full av program-demos och jag ändå hade för avsikt att köra dual-boot på maskinen (windows och linux) , laddade jag hem en windows7-skiva av samma version som medföljde - och trodde att med medföljande windows-licensen skulle fungera.

Det gjorde den inte.

Är jag dömd att använda det "nedlusade" HP-windows7

eller finns det någon slags lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde den som fanns på klisterlappen... såsom jag gjort ett par gånger under xp-tiden.

Ringde nyss en auto-telefontjänst och då löste det sig.

Fast en följdfråga;

Säg att samma situation uppstår en annan gång - kan jag använda de registrerings-siffrorna jag fick nu eller blir jag tvungen att ringa en gång till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast en följdfråga;

Säg att samma situation uppstår en annan gång - kan jag använda de registrerings-siffrorna jag fick nu eller blir jag tvungen att ringa en gång till?

Det skall gå att använda detta program för att göra backup på aktiveringen: http://directedge.us/content/abr-activation-backup-and-restore

Beta versionen skall fungera med Windows 7, har dock inte testat. Däremot minns jag att det fungerade perfekt med Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde den som fanns på klisterlappen... såsom jag gjort ett par gånger under xp-tiden.

Ringde nyss en auto-telefontjänst och då löste det sig.

Fast en följdfråga;

Säg att samma situation uppstår en annan gång - kan jag använda de registrerings-siffrorna jag fick nu eller blir jag tvungen att ringa en gång till?

Du blir nog tvungen att ringa igen om det skulle bli aktuellt! Jag råkade nyss ut för exakt samma sak, och jag gissar att själva aktiveringskoden man får vid en telefonaktivering är slumpad och tidsbegränsad! Egentligen skall aktiveringen ske automatiskt i och med att man matar in rätt produktnyckel. Har ingen aning om varför det inte fungerar ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde egentligen fungera enligt klisterlappen,, om det är tex. en OEM-ISO Du har tankat. :unsure:

vill bara påpeka att det finns inga särskilda oem versioner av w7,finns bara en variant sen är det produktnycklen som avgör om det blir en oem eller retail installation

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...