Gå till innehåll

Windows Live Essentials 2011 (KB2434419)


Recommended Posts

Är det någon här i forumen som känner att Windows Live Essentials 2011 är buggig, jag själv fick svart skärm efter uppdateringen när jag gjorde en om start av datorn..

Vad som hände var att jag gick in på windows live sen sluta datorn att fungera då öppnade jag aktivivtetshanteraren och stängde jag av den i processer och då fick jag fram skrivborden på datorn, vad jag har gjort är att jag har avinstallera Windows Live Essentials 2011 och blev av med svart skärm på datorn, har för mig att det finns liknande händelser som folk har råkat ut för har googlat lite på detta och verkar som fler har samma problem........ :angry::):)

Har en läs länk på detta: http://schamael.wordpress.com/2010/07/29/a-warning-and-a-problem-with-windows-live-essentials-particularly-beta/

Redigerad av rti
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta datorn i felsäkert läge och avinstallera Essentials. Starta om datorn igen och gå sen ut på nätet och hämta hem WLE från MS direkt istället för att ta den via Windows Update... ingen aning om det hjälper dig, men det är en början.

Har hört ryktesvägen att WLE 2011 via Windows Update validerar Vista eller W7... hittar naturligtvis inte källan till detta i skrivande stund :unsure: . Det kan inte ha med ditt problem att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta datorn i felsäkert läge och avinstallera Essentials. Starta om datorn igen och gå sen ut på nätet och hämta hem WLE från MS direkt istället för att ta den via Windows Update... ingen aning om det hjälper dig, men det är en början.

Har hört ryktesvägen att WLE 2011 via Windows Update validerar Vista eller W7... hittar naturligtvis inte källan till detta i skrivande stund :unsure: . Det kan inte ha med ditt problem att göra?

Hej!!! Manneman jag fick den via Windows Update glömmde bara skriv om den i första inlägget ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!! Manneman jag fick den via Windows Update glömmde bara skriv om den i första inlägget ....

Eftersom du skrev KB-nummret i rubriken så förutsatte jag att du fått den via Windows Update. Och jag menar då att du kan prova att avinstallera Windows Live paketet helt från Lägg Till/Ta bort program. Plocka hem paketet här: WLE och kör den från "scratch"... vem vet... det kanske hjälper?

Artikeln du länkar till gäller betaversionen...

@nasatf... får du också din från Windows Update?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du skrev KB-nummret i rubriken så förutsatte jag att du fått den via Windows Update. Och jag menar då att du kan prova att avinstallera Windows Live paketet helt från Lägg Till/Ta bort program. Plocka hem paketet här: WLE och kör den från "scratch"... vem vet... det kanske hjälper?

Artikeln du länkar till gäller betaversionen...

@nasatf... får du också din från Windows Update?

nej jag får samma fel, jag tror att det kommer ut nån patch hoppas jag...... <_< den är avinstallerad från min dator iaf jag väntar med att installera den igen... :unsure:

Redigerad av rti
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick utmärkt att ta bort gamla WLE på Windows 7 Ultimate och sedan hämta installationsfilen till WLE2011, i stället för att använda update på MS. Installerade endast MSN, däremot gick det inte att stoppa Windows Live Mail från att uppdateras, vilket också informerades om. När jag sedan tittade bland programmen fanns Silverlight där och strax kom också en uppdatering till detta. Vad Silverlight gör på min dator vet jag inte, hittar inget störande, men det finns som sagt bland programvalen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Märkligt, idag fick jag en ny förfrågan om att installera uppdateringar från win update. Denna gång fanns återigen Windows Live Essentials med som en viktigt uppdatering, men återigen går den inte att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog ta hem den manuellt Min WLE funkar klockrent och jag har inte sett något mer på updatesidan om den. Se bara till, så du får hem den rätta installationsfilen och försök ta bort altt av den gamla installationen på datorn, mappar och sånt som inte tas bort, när du avinstallerar, det tror jag är viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog ta hem den manuellt Min WLE funkar klockrent och jag har inte sett något mer på updatesidan om den. Se bara till, så du får hem den rätta installationsfilen och försök ta bort altt av den gamla installationen på datorn, mappar och sånt som inte tas bort, när du avinstallerar, det tror jag är viktigt.

Menar du att jag ska installera windows live paketet som redan finns på datorn? Det installerades nämligen när jag installerade windows första gången. Mappar osv som inte tas bort när jag avinstallerar? Vill ogärna rota i Windows mappar, har aldrig gjort det på den här installationen då allt alltid fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mittåt jag tänkte fel. Du tar naturligtvis hem nya installationsfilen och kör den, sedan du avinstallerat det du installerade via update och låt bli mapparna, som jag sa. Jag var rejält ute och cyklade.

Gör du så, borde det funka. Det märkliga är, att när man tar bort WLE i Lägg till och ta bort program, så finns det ändå kvar, när man kollar, ska väl så vara antagligen. Har inte haft några problem, efter att jag installerade på detta viset.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...