Gå till innehåll

Hur skicka .exe-filer med Hotmail?


Recommended Posts

Hej,

Jag har en .exe-fil jag skall skicka med mitt Hotmail-plus-konto.

Tidigare har man bara döpt om exe-filer till t.ex. exempel.ex2 eller arkiverat dem som rar eller zip med lösenord och man har kunnat skicka dem från Hotmail. Ingen av dessa metoder fungerar nu. Hotmail svarar "inte tillåtet" (exe), eller "kan inte skanna för virus" (lösenordsskyddat arkiv). (Man måste också vänta på att hela filen är uppladdad innan man får meddelandet att .exe inte är tillåtet.) Arkiv utan lösenord funkar inte heller.

Det är ett ganska stort praktiskt problem för mig att inte kunna skicka exe-filer. Någon som vet hur man gör?

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skaffar ett DropBox-konto och laddar upp filerna till sin Public-mapp, sedan skickar man nedladdningslänken till vederbörande. Skickar man ofta filer till samma person/personer, kan man skapa en särskild mapp som man sedan delar ut till vederbörande. Det sistnämnda kräver dock att vederbörande har ett eget DropBox-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag kan säkert ha nytta av det vid något tillfälle.

Just nu befinner jag mig dock bakom en brandvägg och dropbox går inte att se. Helst vill jag inte heller sprida informationen utanför min och mottagarens mailboxar.

Finns det fler förslag? Helst att kunna ladda upp via Hotmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu befinner jag mig dock bakom en brandvägg och dropbox går inte att se. Helst vill jag inte heller sprida informationen utanför min och mottagarens mailboxar.

Du sprider inget till utomstående genom att använda dropbox... bara du själv och den du väljer att skicka länk till, har tillgång till filen... som du dessutom kan lösenordsskydda om du vill. Minst lika säkert som att skicka via det okrypterade msn-protokollet.

Testa någon gång... upplägget är genialiskt, med massor av användningsområden och finesser. ;)

Vad gäller brandväggen så går det säkert att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar som kommit.

Jag provade just skickafilen och det fungerade. (Det var i alla fall enkelt, utan registreringar etc. Hoppas det inte kommer skräppost till mottagaren sen.)

Helst vill jag dock ha kvar en kopia i min mailbox. (Mottagaren kanske tänker likadant.) Jag hoppas Win Live Sky-drive fortfarande fungerar för .exe i alla fall.

(Jag tycker inte mitt krav att inte behöva sprida materialet till externa sajter är orimligt.)

Tack skall ni ha.

Redigerad av ycc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...