2stroke Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 (edited) På mitt moderkort har jag 2x2 platser för RAM minnet och jag vet att moderkortet max klarar totalt 4 GB RAM minne. Men hur vet jag max farten på de RAM minnen som moderkortet klarar utav ??? Idag använder jag följande typ utav minnen : DDR , PC3200 , 200 MHz Moderkort : Fujitsu/Siemens Edited December 15, 2010 by 2stroke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 (edited) På mitt moderkort har jag 2x2 platser för RAM minnet och jag vet att moderkortet max klarar totalt 4 GB RAM minne. Men hur vet jag max farten på de RAM minnen som moderkortet klarar utav ??? Idag använder jag följande typ utav minnen : DDR , PC3200 , 200 MHz Moderkort : Fujitsu/Siemens är du helt säker att din klarar bara 4 GB ? för de nya datorerna klarar upp till 8 GB, som min bärbara dator den köpte jag för exakt 1 år sedan och den klarar upp till 8 GB RAM minne !! Och pröva EVEREST http://www.lavalys.com/products/ den visar hur mycket RAM minne din tillåter och hur mycket MHZ du kan/ska ha !!! Lycka till Edited December 16, 2010 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Eller min favorit, SIW. Där ser du en hel massa info om din dator. Ta gratisversionen, det räcker bra. Finns dessutom i Portable-version BOL /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 16, 2010 Share Posted December 16, 2010 Jag brukar kolla i en minneskonfigurator, t ex Kingstons, de brukar skriva ut vilka RAM-minnestyper som de garanterar fungerar i en viss datormodell. Även Corsair och Crucial har minneskonfiguratorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts