Gå till innehåll

[LÖST]extern disk problem


Recommended Posts

Jag har en extern disk och idag bestämde den sig för detta... när jag kopplar in den.

post-9713-0-86060100-1293695816_thumb.pn

I Går var den som vanligt, kan man göra något åt detta eller är det så att man måste formatera och förlora allt på disken?

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det om disken i Diskhantering?

Men det verkar troligt att partitioneringsinformationen har blivit skadad. För att fixa till det kan man använda programmet TestDisk, som finns t ex på System Rescue CD http://www.sysresccd.org/ och Ultimate Boot CD http://www.ultimatebootcd.com/. Kräver dock en del datorvana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God eftermiddag:

Raw betyder ju rå och det brukar ju vara för bildfomat! Går det inte att konvertera? Har man Fat** så brukar man konvertera till NTFS! Så, någon som kan detta bättre och har provat!

Bara en undran om man kan konvertera från Raw till Ntfs.......

Prova dock inte, utan vänta på svar om det går göra så!

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara använt TestDisk en gång för att få ordning på en partition och det är ju tyvärr inte tillräckligt för att kunna vägleda någon annan. Har du kollat länken Recovery examples?

Om du inte får ordning på partitionen återstår möjligheten att med hjälp av filräddningsprogram försöka få tillbaks filerna. Dels har TestDisk någon Undelete del och dels finns det andra filräddningsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...