Gå till innehåll

Tävla och vinn Office 2010-licenser!


Rösta på din favorit i Office 2010-tävlingen  

72 medlemmar har röstat

  1. 1. Rösta på din favorit i Office 2010-tävlingen

    • 1. Nyponros
      10
    • 2. En fast punkt
      5
    • 3. Grandalssjön
      8
    • 4. Kall vinterdag
      9
    • 5. Västra hamnen i Malmö
      3
    • 6. Den trollska vinterbäcken
      6
    • 7. Trehörningen - ack så vacker
      10
    • 8. Solnedgång i fjällen
      4
    • 9. Grå flugsnappare i blå timmen
      4
    • 10. Blåvinge
      3
    • 11. Båtar i Hovran
      7
    • 12. Höst i Dalarna
      3


Recommended Posts

Tävla och vinn Office 2010-licenser! Var med i fototävlingen som alltomwindows.se arrangerar i samarbete med Microsoft.

Tävlingen befinner sig just nu i röstningsfasen och du kan inte längre skicka in bidrag. De tolv finalisterna som du kan rösta på visas nedan. Det har varit oerhört svårt att utse finalisterna då det kommit in många väldigt bra kandidater till finalplatserna med chans att vinna Office 2010.

Finalister

1. Nyponros av Pålsson

Bilden tagen 2010-06-26 i Växjö i min trädgård.

post-2-0-30761000-1299522577_thumb.jpg

2. En fast punkt av Kortknäpparen

Båtflöte i sjön Holmevattnet i Risveden. Fotat 2009.

post-2-0-30014100-1299522579_thumb.jpg

3. Grandalssjön i september av Kortknäpparen

Taget i Risveden hösten 2008

post-2-0-47614900-1299522580_thumb.jpg

4. Kall vinterdag av Sigrid

Fotografi taget vid Stäket i Järfälla kommun en mycket kall vinterdag

post-2-0-97274500-1299522581_thumb.jpg

5. Västra hamnen i Malmö av Btg

post-2-0-90662800-1299522583_thumb.jpg

6. Den trollska vinterbäcken av Kajsarajsa61

Den trollska vinterbäcken en kall och bister februaridag 2011....-26 grader kallt och strömstarar som dök mellan snööarna utan bekymmer för kylan. Fotograferat i Överkalix 2011 februari

post-2-0-90660100-1299522584_thumb.jpg

7. Trehörningen - Ack så vacker av Birbjo

Tog bilden 2010-10-16 vid sjön Trehörningen i Huddinge, min grannsjö, en grann sjö!

post-2-0-73241400-1299522585_thumb.jpg

8. Solnedgång i fjällen av Elsa

En bild tagen i grövelsjöfjällen under solnedgång.

post-2-0-60294100-1299522586_thumb.jpg

9. Grå flugsnappare i blå timmen av Kauge

Grå flugsnappare i blå timmen, strax innan skymning. Österlen, Skåne i april 2010.

post-2-0-60626500-1299522587_thumb.jpg

10. Blåvinge av Ankieengstrom

En blåvinge fjäril som äter av en smörblomma. Bilden tagen 19 juni 2009 i Segersta

post-2-0-20621000-1299522589_thumb.jpg

11. Båtar i Hovran av Henric

Den här bilden tog jag sommaren -08 vid en sjö i Hedemora där jag brukar fiska.

post-2-0-50743100-1299522596_thumb.jpg

12. Höst i Dalarna av Henric

Denna bild är tagen vid en sjö i Hedemora, Dalarna i oktober -08.

post-2-0-87338600-1299522597_thumb.jpg

Information om tävlingen

Skicka in din bästa Windows-bakgrundsbild innan den 28:e februari så kan du vara med och tävla. Temat är svensk natur (vinter, vår, sommar eller höst). Du kan vinna fina priser – vi delar ut sex Office 2010 Hem och Student-licenser till de vinnande bidragen.

Du kan ta redan befintliga bilder eller varför inte ta fram kameran och fotografera något vackert som symboliserar den svenska naturen. Tävlingen riktar sig till både amatörer och proffs, vuxen som barn, i hela Sverige. Det är helt fritt att delta i tävlingen. Det enda du behöver göra är att registrera dig som medlem hos alltomwindows.se och ladda upp din bild i galleriet.

Ny, rolig möjlighet: Utvalda fotografer kan även få en förfrågan av Microsoft och alltomwindows att låta sin bild vara med i ett "svenskt community-tema för Windows 7". Läs mer nedan.

Tävlingsinformation

Tävlingen sker på alltomwindows.se-sajten. Alla deltagande bidrag laddas upp i galleriet i ett separat tävlingsalbum på alltomwindows.se-sajten. Under första veckan av mars kommer en jury att gå igenom alla bidrag och ta fram de 12 bästa bilderna som medlemmarna på alltomwindows.se kan rösta på 7-20 mars.

Se nu till att ladda upp dina allra bästa bilder och hjälp sedan till med att rösta fram vinnaren!

18 januari - 28 februari: Skicka in dina bilder.

1 mars – 6 mars: Juryn väljer ut finalisterna.

7 mars - 20 mars: Dags att rösta, det vill säga inga fler bidrag kan skickas in.

Tävlingen avslutas 2011-03-20 kl. 22:00.

Du måste vara medlem på alltomwindows.se för att deltaga och var då noggrann med att ange en korrekt e-postadress då vi kommer att meddela vinnarna via e-post.

Tävlingsregler

Samtliga nedanstående regler skall följas för att bidraget skall inkluderas i tävlingen:

  • Alla tävlingsbidrag skall laddas upp i tävlingskategorin i galleriet.
  • För alla bilder som skickas in måste fotografen även ange följande: 1.) Var bilden har tagits (geografisk plats, nationalpark, stad etc). 2.) Datum 3.) Kort beskrivning av bilden.
  • Tävlingen är en fototävling. Den deltagande bilden skall alltså vara ett fotografi, inte en illustration.
  • Tävlingens tema är svensk natur. Bilden ska vara fotograferad av dig, med fri tolkning av temat.
  • Bilden ska vara tagen i Sverige.
  • Du måste ha tagit bilden själv och äga rättigheterna till bilden. Information om användningsrätt ligger sist i dokumentet.
  • Det får inte vara några namn eller någon text på bilderna.
  • Det får inte vara några människor på bilderna.
  • Tillåtelse att fotografera. Fotografen bestyrker att han har fått tillåtelse att fotografera de motiv som finns på bilderna och att han får använda bilderna i fototävlingen.
  • Manipulerade bilder är inte ok i denna tävling (vi letar efter naturliga bilder), däremot är normal efterjustering av fotografierna naturligtvis ok (dvs nivåer, kurvor, dammborttagning och efterskärpning).
  • Är du medlem på alltomwindows.se kan du använda befintliga inloggningsuppgifter. Om du inte är medlem måste du registrera dig för att kunna delta. Det är kostnadsfritt att registrera sig. Registreringen är till för att vi ska kunna komma i kontakt med vinnaren och för att du ska kunna rösta. Du kan registrera dig här.
  • En medlem får tävla med 5 (fem) bidrag men notera att en användare under inga omständigheter får skapa flera medlemsprofiler, dvs en fysisk person kan max delta med 5 (fem) bilder i hela tävlingen.
  • Bilder som skickas in kommer INTE att användas i något annat sammanhang.
  • Alltomwindows.se personal får inte delta i tävlingen.
  • Storleken på bilderna måste vara minst 1920x1200 pixlar. Formatet på bilderna skall vara JPEG. Större storlek på bilder accepteras, dock ej mindre. Alla tävlingsbilder skall levereras högupplösta enligt ovanstående formatangivelse för att kunna delta i tävlingen.
  • Bilderna ska vara i liggande orientering, det vill säga stående/porträtt-bilder tillåts inte i tävlingen.
  • Alltomwindows.se kan komma att utesluta (radera) bilder som vi bedömer inte följer regelverket, utan vidare motivering. Bilder som kan uppfattas som stötande raderas också utan att detta meddelas.
  • Bilder från denna webbplats får inte kopieras och användas på andra webbplatser.

Notering: Du kan efter att du laddat upp bilderna se vilka bilder du laddat upp genom att klicka på länken "Mitt innehåll" uppe till höger på sidan och sedan välja fliken Galleri.

Är det något som känns oklart eller om du undrar över något så skicka ett e-postmeddelande till stenis@alltomwindows.se.

Jury och urvalskriterier

De tolv finalisterna utses av en jury bestående av representanter från alltomwindows.se och Microsoft. Juryns beslut kan ej överklagas.

Tolv finalister kommer att utses baserat på följande kriterier:

  • Hur fantastisk bilden ser ut rent visuellt.
  • Hur bra bilden fungerar som bakgrundsbild för Windows. Se tips nedan.
  • Motiv – hur intressant bilden är för svenskar i allmänhet att ha som bakgrundsbild.

Några tips på vägen

En idealisk bakgrundsbild ser bra ut på bildskärmar med varierande storlek, så helst ska bilden fungera på både bredbildsskärmar och 4:3-skärmar.

En idealisk bakgrundsbild är inte för rörig och distraherande utan har gott om rena ytor som gör att ikoner på skrivbordet syns tydligt. Framförallt bör vänstersidan av bilden vara förhållandevis ren då ikoner på datorns skrivbord visas där som standard.

Vinster

Vinnarbilder är de 6 bilder som får flest röster av alltomwindows.se:s medlemmar. Du kan i omröstningfasen rösta på endast en bild som du anser vara en värdig vinnare. Notera att det inte är tillåtet att registrera flera konton för att förbättra sina chanser. Eventuellt fusk leder till direkt uteslutning ur tävlingen. Vinnaren kontaktas via e-post när tävlingen är avslutad. Tävlingsbeslut kan inte överklagas. Ev. vinstskatt betalas av vinnarna.

1:a-6:e pris: Office 2010 Hem och Student, familjepaket (engelsk kartong och skiva).

Tips, idéer och inspiration

I Microsofts officiella galleri för nedladdning av teman och bakgrundsbilder kan du se några exempel på bakgrundsbilder. På Windows-webbplatsen kan du även se hur du skapar ett eget Windows 7-tema av dina bilder som du kan dela med vänner och familj, eller hur du kan använda ett bildspel som bakgrundsbild i Windows 7.

I Fotosidans forum om naturbilder hittar du många tips, idéer och inspirerande bilder, exempelvis diskussionstråden om hur man tar bra naturbilder.

Allmänt

Ansvarsfriskrivning

Tävlingen pågår under perioden 2011-01-18 – 2011-03-20. Vinnarna är de användare på alltomwindows.se som bidragit med ett fotografi som fått flest poäng i betygsättningen. Tävlingen anordnas av alltomwindows.se. Vinnaren meddelas via e-post samt annonseras på alltomwindows.se, dock senast 2011-03-31.

Vinsternas värde: 6 st Office Hem och Student 2010 (familjepaket, samma produktnyckel kan användas för att installera Office 2010 på tre datorer) värde ca 1000 kr per styck. Obs! Engelsk kartong och skiva. All eventuell vinstskatt betalas av vinnaren eller vinnarens målsman om vinnaren är under 18 år. Alltomwindows.se är ansvarigt för de personuppgifter som du skickar in i denna tävling. Personuppgifterna kommer att användas för att administrera denna tävling och sedan raderas. Kontakta alltomwindows.se om du vill ha ytterligare information kring behandlingen av dina personuppgifter eller begära rättelse. Endast ett pris per familj/hushåll och tävling. Vinsten kan ej bytas mot kontanter. Alltomwindows.se ansvarar inte för några extra kostnader runt vinsten (om inte annat anges).

Användning av vinnarbilderna

De konstnärliga äganderättigheterna (inklusive copyright) för bilderna ska kvarstå som fotografens äganderätt.

Fotografen beviljar i och med sitt deltagande i tävlingen en royaltyfri, icke-exklusiv rätt att publicera den inom www.alltomwindows.se. alltomwindows samtycker till att endast använda bilderna för projektets ändamål (Windows-teman och bakgrundsbilder). Fotografens namn kommer alltid anges tillsammans med bildernas publicering.

Ny, rolig möjlighet: Community-tema för Windows 7:

Efter tävlingen är slut kan utvalda fotografer dessutom få en förfrågan av Microsoft och alltomwindows att låta sin bild vara med i ett ”svenskt community-tema för Windows 7”. Alltomwindows och Microsoft pratat om att kanske sätta ihop ett community-tema med några av de bästa bakgrundsbilderna från fototävlingarna på alltomwindows.se och publicera temat i galleriet för Windows-teman på Microsofts Windows-webbplats.

Att låta sin bild vara med i community-temat och låta Microsoft publicera bilden på Windows-webbplatsen är helt frivilligt och inget krav för att vara med i fototävlingen. Dock, då det är mycket trafik till Windows-webbplatsen så kan det dock vara ett bra tillfälle att marknadsföra sig som fotograf eller bara en rolig möjlighet att dela sina bästa foton med andra. Ingen ytterligare kompensation (förutom eventuella tävlingspriser) ges till fotografer som låter sin bild vara med i community-temat. För att vara med i community-temat krävs att man skriver på en ”release form” för att intyga att man äger bilden och ger Microsoft rätt att publicera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Okey! Då förstår jag. Jag trodde jag hade missat något eller att det var fel på min webbläsare.

Nästa gång det blir en tävling kan det kanske så vilken tid som röstningen börjar.

Bra info om att slutiden är med. (Tävlingen avslutas 2011-03-20 kl. 22:00.)

/helro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu är finalisterna upplagda och röstningen kan sätta igång!

Okey! Då förstår jag. Jag trodde jag hade missat något eller att det var fel på min webbläsare.

Nästa gång det blir en tävling kan det kanske så vilken tid som röstningen börjar.

Tack, det är bra feedback, tar med mig det till nästa gång.

Min bild som plockades bort av misstag, den har inte kommit med i galleriet. Hade mejlat den förra veckan, gick ju inte att ladda upp igen.

Jag har sett ditt mail men har dessvärre inte svarat på det, och bilden ifråga har varit med i uttagningen till finalisterna. Däremot har det varit oerhört svårt att hitta de finalister som nu har annonserats och din bild kom tyvärr inte med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt många fina bilder i tävlingen! De flesta av dem utklassar bilderna som kommer med Windows. Microsoft borde kika mer åt vackra Sverige och våra duktiga fotografer! Det blir inte lätt att välja EN favorit i detta finalfältet.

Trollet var inte vackrast (men det ska väl inte troll vara heller) men lätt roligast! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Sådär, nu är finalisterna upplagda och röstningen kan sätta igång!

Jag har sett ditt mail men har dessvärre inte svarat på det, och bilden ifråga har varit med i uttagningen till finalisterna. Däremot har det varit oerhört svårt att hitta de finalister som nu har annonserats och din bild kom tyvärr inte med.

Ok, då vet jag.

Tycker också att Kekkes troll var roligast. Men det är ju inte humorfaktorn som avgör. ;)

Redigerad av Hanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...