Gå till innehåll

byt batteri !


Recommended Posts

Ja, go vänner, då var det dax igen. Fick ju nyss så fina synpunkter om konstiga utsktifter och NU efter

att inte ens året har gått (kanske tur??) så börjar helt plötsligt en varningslampa lysa i nedre högra hörnet.

Ansluter, LADDAR INTE, byt batteri !!

Man undrar vad som hänt, och vem ska man byta batteri med ??B)

Jag försökte med att ta ut batteriet och sätta tillbaka batteriet, testade att stänga och ladda en timme

och åter starta upp datorn EN ACER, Aspire, 5738G, om nån undrar,

tänkte om nån av er har nån ide ?? Det där röda krysser lyser oroväckande- förberedelse för nya utlägg/kostnader !!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteriet laddas inte men datorn går på nätström?

Löser sig inte det felet vid omstart av datorn så kan det för säkerhets skulle vara värt att lämna in denna innan garanti tiden hinner gå ut (har ett svagt minne att acer endast erjubder 1 år)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteriet laddas inte men datorn går på nätström?

Löser sig inte det felet vid omstart av datorn så kan det för säkerhets skulle vara värt att lämna in denna innan garanti tiden hinner gå ut (har ett svagt minne att acer endast erjubder 1 år)

Endast?

De flesta fabrikanterna har 3-6 mån på batterier. Klassas som förbrukningsvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast?

De flesta fabrikanterna har 3-6 mån på batterier. Klassas som förbrukningsvara.

På batteriet ja, men antog att det i detta fall skulle vara fel på datorn på så sätt att batteriet inte laddas p.ga avbrott eller liknande (defekt moderkort?) till laddningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderkort låter ju allvarligt, det står också i varningstexten att på grund av batteriproblem kan datorn

komma att plötsligt stängas av. Märkligt dock att den säger sej inte laddas, men ändå har jag fortfarande 98% laddat ??

Det var ju ett antal timmar sedan jag fick syn på det ddär olycksbådande röda krysset påladarsymbolen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag rigt Acer och dom bekräftar det som sas här ovanför att det är tydligen förbrukningsvara. OCH det är 6 månader som gäller.

OM man sitter mest på samma ställe och har nätkabeln kopplad så bör man ta uT batteriet, annars slits det otroligt mycket.

Ja, och vem vissste att tipsa om det när man köpte datorn ??

OK, detta bara för att informera annat "blåbär". Om det finns annat än jag ??

Kör man laptop på mer eller mindre stationärt ställe, eller i allafall rör sej mellan platser som har el, så SKIPPA/ta ur batteriet tills det behövs.

Jag avser inte att slänga en tusenlapp på nytt batteri, jag lägger dom pengarna på en ny dator i stället. Så får det bli.

Ska köpa min nästa dator av företag som bevisligen har bra batterier....OCH så tänker jag lära mej av detta...

Tack för denna gång B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten passus. Toshiba säger, att kör man på nätström långa tider eller använder laptopen stationärt, ska batteriet plockas bort. Gäller märket Toshiba, inte att förväxla med andra märken av laptops.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten passus. Thoshiba säger, att kör man på nätström långa tider eller använder laptopen stationärt, ska batteriet plockas bort. Gäller märket Thosiba, inte att förväxla med andra märken av laptops.

Ja, och toshiba är snålast, de har bara 3 mån garantiåtagande på batteri.

Redigerad av mario
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte vet jag vad som är bäst, känns som man lika gärna kan strunta i det röda krysset ??

Den dag jag är utan el är det kanske lika bra att ta chansen att vila upp sej lite från skärmen ....

Tack alla för så fin respons och synpunkter.

önskar er alla en trevlig kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...