Gå till innehåll

Problem med spel på w7 64-bit!


simpan77

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jag har själv w7 x64 på två datorer som det spelas ganska mycket på, så jag kan garantera att det inte är operativet som är boven i dramat då jag aldrig stött på detta fenomenet.

Jag vet också att en del äldre spel kräver speciell patch (finns oftast att hämta på spelets sida) om man skall köra det på ett x64 system, så kolla om de spelen det gäller har sådan.

Kolla även så att du gått över till x64 drivrutiner på samtliga drivrutiner i burken och då även till just mus och tangentbord.

Sist men inte minst så pröva ändra bland inställningarna i spelet, det är inte ovanligt att spel är så dåligt kodade att de inte funkar med alla saker aktiverade eller att man ibland måste aktivera vissa inställningar för att få flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade detta på nätet, kanske hjälper.

Modify Fallout.ini, FalloutPrefs.ini, and Fallout_default.ini with the following.

Add this under the [control] section:

fForegroundMouseAccelBase=0

fForegroundMouseAccelTop=0

fForegroundMouseBase=0

fForegroundMouseMult=0

Change these variables to the following values:

iPreloadSizeLimit=104857600 (or if you have 8gigs of ram set it to 209715200)

uInterior Cell Buffer=12

uExterior Cell Buffer=144

iPresentInterval=0 (this disables Vsync, which gets rid of mouse lag)

iFPSClamp=60

bUseThreadedAI=1

iNumHWThreads=2 (must be added under bUseThreadedAI)

Note: I made sure that all three of the ini files contain the same values for the variables. Sometimes one of the ini files will override another, so having all three with the same values should make it work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in på BF BC 2 och tog Vsync på...då blev det lite fördröjning...Men om jag köper ett bättre grafikkort kan jag köra Vsync på då eller beror det på nåt annat än grafikkortet?? Ni får gärna ge förslag på kort som är bra, pris hade jag tänkt mig nånstans runt 2000...

Tack på förhand

//simpan77 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kommer kunna köra på betydligt högre inställningar med ett bättre kort.

Säger samma som tidigare: Då det verkar som din dator är av den mindre klassen, rent storleksmässigt, så måste du först kolla så du har plats i lådan kring din PCI-e plats där kortet ska sitta (det är brukligt på de flesta försäljningssajterna att ange mått på grafikkorten). När du har lite koll på hur det ser ut med mått så kan du kolla runt efter bl a det kortet du själv föreslog tidigare i tråden. Annars är nVidia´s GTX 460 är ett bra alternativ för prisklassen du anger. Även Radeon 6870 är väldigt privärt. Båda dessa finns från ett flertal olika tillverkare. På Komplett.se finns ett bra urval. Det finns betydligt vassare kort än så men då blir priset där efter.

Tänk på att din processor är nästa flaskhals. Du kommer känna en rejäl prestandaökning med ett grafikkort men vill du nå "hela vägen" så ska du upp i en i5 eller t o m en i7 processor. Men en sak i taget... grafikkortsuppgraderingen kommer räcka långt.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in på BF BC 2 och tog Vsync på...då blev det lite fördröjning...Men om jag köper ett bättre grafikkort kan jag köra Vsync på då eller beror det på nåt annat än grafikkortet??

Utgångsläget för V-sync ska vara AV. V-sync är till för att undvika ett "skönhetsfel" som kan uppstå med bilden på gamla tjockskärmar när uppritningen av bilden inte är i takt med sändningen av bildrutorna. Har du inga sådana problem är det alltså ingen mening att ha det på, det kan tvärtom ha en negativ effekt då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite hopplöst i detta forum att man måste citera sig själv för att uppmärksamma trådskaparen på en ev lösning....

Windows 7 mouse acceleration fix. http://donewmouseacc...ration-fix.html

Läs igenom där och se om det kan vara något för dig.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in på BF BC 2 och tog Vsync på...då blev det lite fördröjning...Men om jag köper ett bättre grafikkort kan jag köra Vsync på då eller beror det på nåt annat än grafikkortet?? Ni får gärna ge förslag på kort som är bra, pris hade jag tänkt mig nånstans runt 2000...

Tack på förhand

//simpan77 ;)

Vad gäller New Vegas så skal du inte räkna med att det kommer funka bättre bara för att du uppgraderar grafikkortet, vad jag hittat på nätet är just muslagg i det spelet vanligt förekommande oberoende av vilket kort man har, dålig kodning i spelet mao.

Testa lösning jag postade lite högre upp så får du svar, det räcker alltså inte med att stänga av V-sync i inställningarna eftersom det trotts detta är aktivt. Därav måste man göra det manuellt i .ini filen/filerna.

Utgångsläget för V-sync ska vara AV. V-sync är till för att undvika ett "skönhetsfel" som kan uppstå med bilden på gamla tjockskärmar när uppritningen av bilden inte är i takt med sändningen av bildrutorna. Har du inga sådana problem är det alltså ingen mening att ha det på, det kan tvärtom ha en negativ effekt då.

Håller med, V-sync är en av de första inställningarna som åker bort när man sätter upp ett spel, ställer ofta bara till med an massa problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...