Gå till innehåll

Intenet Explorer 9


CGD

Recommended Posts

När jag väljer ut en av mina sidor i "Mina Favoriter" och startar dem med IE9 så startas 32 bitars varianten. Hur skall jag få 64 bitar varianten att starta istället?

Jag har kört med Firefox ett bra tag nu och i den finns ett streck som växer fram efterhand som en sida laddas in. Finns det någon liknande funktion i IE9?

Slutligen finns det fortfarande ingen stavningskontroll i IE9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du vill köra 64-bitars IE eftersom den är långsammare?

Se testet som börjar på http://www.zdnet.com/blog/hardware/ie9-vs-chrome-10-vs-firefox-4-rc-vs-opera-1101-vs-safari-5-the-big-browser-benchmark/11890

Well, lets begin with the obvious and say that Internet Explorer 9 64-bit is an absolute dog when it comes to JavaScript performance. This is to be expected given that IE 9 64-bit is using an older, slower JavaScript engine, while IE 9 32-bit was using the newer, more efficient Chakra JIT.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, Microsoft visar upp sin kompetens igen. Jag är så besviken på Sjuan och allt de får fram nu för tiden så det här dåliga betyget för IE 9-64 ligger antagligen helt i linje med deras planer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är väl kännt sedan länge att webbläsare inte är en typ av program som vinner på 64-bit? Har för mig att det beror på att 64-bit har större overhead vilket äter upp de små vinster som eventuellt görs och t.o.m försämrar prestandan. Bör således inte vara något unikt för just IE, hur gärna jag än skulle önskat det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...