göte Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Hej alla Jag har av misstag råkat avinstallera den gadgeten som heter "Kalender" i en Windows7-dator. Den finns alltså inte i "Galleriet för skrivbordsgadgetar" längre. Jag har heller inte hittat den via Microsofts hänvisningar där man kan ladda ner fler gadgetar. Det är ju en standardgadget i både Vista & W7 Någon som vet hur jag får tillbaka den. Jag har tillgång till en annan Windows7-dator om man på något vis kan hämta den därifrån MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Skriv "gadget" i startmenyns sökfält och tryck på "Återställ skrivbordsgadgetar som har installerats med Windows". Sen är det bara att installera om den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 (edited) Skriv "gadget" i startmenyns sökfält och tryck på "Återställ skrivbordsgadgetar som har installerats med Windows". Sen är det bara att installera om den! Tack e-son men nu kommer jag ihåg varför jag avinstallerade den. Ditt tips fungerade men gadgeten visar bara en helt orange sida utan innehåll och när jag trycker på den lilla pilen så får jag en vit & en orange sida utan innehåll. Tydligen är det fel på filen ????? Göte PS Hittade nu gadgetfilen under Windows i en annan dator - ska testa att kopiera den - fungerade inte Edited March 27, 2011 by göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 (edited) Jo det verkar väl troligt att någon gadget-fil är skadad... i alla fall om övriga gadgets fungerar korrekt. Du kan ju prova att hämta filerna från en annan dator och kopiera in dom istället för dom skadade... med "sidebar.exe" avstängd. Stäng av den i Aktivitetshanteraren. Kan hända att du måste ta ägarskap över något i mappen, för att kunna byta. Ta hela mappen "Calender.Gadget. Finns på adressen... C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets Edited March 27, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Jo det verkar väl troligt att någon gadget-fil är skadad... i alla fall om övriga gadgets fungerar korrekt. Du kan ju prova att hämta filerna från en annan dator och kopiera in dom istället för dom skadade... med "sidebar.exe" avstängd. Stäng av den i Aktivitetshanteraren. Kan hända att du måste ta ägarskap över något i mappen, för att kunna byta. Ta hela mappen "Calender.Gadget. Finns på adressen... C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets Fungerade inte - vet du eller någon annan om det finns någon liknande att lada ner? Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Ingen aning. Har stängt av skräpet sedan länge. Det var kul till Vista SP1 ungefär... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Ingen aning. Har stängt av skräpet sedan länge. Det var kul till Vista SP1 ungefär... Kan hålla med om detta - problemet är att det inte är min dator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Har du testat det som står under punkt 1? restore windows 7 gadgets Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 (edited) Har du testat det som står under punkt 1? restore windows 7 gadgets Dll-fil nummer 2 0ch 3 gick inte att läsa in - så det fungerade inte heller Göte Edited March 27, 2011 by göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Jag menar det här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted March 27, 2011 Author Share Posted March 27, 2011 Jag menar det här. Se redigerat svar ovan Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Kanske något fel på någon systemfil. Finns ett verktyg att köra. Testa systemfiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salala Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 (edited) Har samma problem allt innehåll i gadgeten har försvunnit.Är det så att den inte uppdateras längre? Edited March 27, 2011 by salala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 Har samma problem allt innehåll i gadgeten har försvunnit.Är det så att den inte uppdateras längre? Hade en kalender/almanacka i Sidebar, den gav upp efter SP1. Underhållet av dessa Gadgets är nog begränsat! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts