Gå till innehåll

Gadgetproblem


göte

Recommended Posts

Hej alla

Jag har av misstag råkat avinstallera den gadgeten som heter "Kalender" i en Windows7-dator.

Den finns alltså inte i "Galleriet för skrivbordsgadgetar" längre.

Jag har heller inte hittat den via Microsofts hänvisningar där man kan ladda ner fler gadgetar.

Det är ju en standardgadget i både Vista & W7

Någon som vet hur jag får tillbaka den.

Jag har tillgång till en annan Windows7-dator om man på något vis kan hämta den därifrån

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Skriv "gadget" i startmenyns sökfält och tryck på "Återställ skrivbordsgadgetar som har installerats med Windows". Sen är det bara att installera om den!

Tack e-son men

nu kommer jag ihåg varför jag avinstallerade den. Ditt tips fungerade men gadgeten visar bara en helt orange

sida utan innehåll och när jag trycker på den lilla pilen så får jag en vit & en orange sida utan innehåll.

Tydligen är det fel på filen ?????

Göte

PS

Hittade nu gadgetfilen under Windows i en annan dator - ska testa att kopiera den - fungerade inte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo det verkar väl troligt att någon gadget-fil är skadad... i alla fall om övriga gadgets fungerar korrekt.

Du kan ju prova att hämta filerna från en annan dator och kopiera in dom istället för dom skadade... med "sidebar.exe" avstängd. Stäng av den i Aktivitetshanteraren. Kan hända att du måste ta ägarskap över något i mappen, för att kunna byta.

Ta hela mappen "Calender.Gadget. Finns på adressen...

C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det verkar väl troligt att någon gadget-fil är skadad... i alla fall om övriga gadgets fungerar korrekt.

Du kan ju prova att hämta filerna från en annan dator och kopiera in dom istället för dom skadade... med "sidebar.exe" avstängd. Stäng av den i Aktivitetshanteraren. Kan hända att du måste ta ägarskap över något i mappen, för att kunna byta.

Ta hela mappen "Calender.Gadget. Finns på adressen...

C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets

Fungerade inte - vet du eller någon annan om det finns någon liknande att lada ner?

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem allt innehåll i gadgeten har försvunnit.Är det så att den inte uppdateras längre?

Hade en kalender/almanacka i Sidebar, den gav upp efter SP1.

Underhållet av dessa Gadgets är nog begränsat!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...