Gå till innehåll

Comodo Internet Security


Recommended Posts

  • Svar 839
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Här kommer en uppdaterad språkfil för CIS 3.9 beta. :)

Packa upp och lägg cfp.swedish.lang i C:\Program [Files]\COMODO\COMODO Internet Security\Translations (ersätt den befintliga filen). Den nya filen används efter omstart av cfp.exe. CIS använder fem språkfiler, men den bifogade filen omfattar allt i programmets huvudfönster.

Ni som använder CIS 3.9 beta på svenska, vänligen rapportera alla fel och konstigheter ni ser. Stavfel, oöversatt texter, text som är delvis skymd, felaktiga översättningar m.m. Tack! :)

Till MrO: Profil- och schemanamn är inte översatta i programmet, fastän de är det i språkfilen. ;)

I Mina betrodda programutgivare står det Definierad av USER. Detta USER finns inte i språkfilen. ;)

Alla poster under Filgrupper visas på engelska, fastän de är översatta i språkfilen. :unsure:

Uppdatering: Språkfilen uppdaterad efter påpekanden från LeoniAquila. :)

cfp.swedish.lang.zip

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver
Här kommer en uppdaterad språkfil för CIS 3.9 beta. :)

Bra jobbat JoWa och LeoniAquila (och några fler). ;)

Speciellt "farbror Torsten" som inte är så bevandrad i det

anglosaxiska språkbruket tackar.

Ett steg till är gjort för att göra detta ypperliga CIS mer användarvänligt. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat JoWa och LeoniAquila (och några fler). ;)

Speciellt "farbror Torsten" som inte är så bevandrad i det

anglosaxiska språkbruket tackar.

Ett steg till är gjort för att göra detta ypperliga CIS mer användarvänligt. B)

Tack bäver! :) Användarnas uppskattning är vår belöning. ;)

Det värsta är att det aldrig blir klart, misstänker jag. Det finns alltid något att rätta till eller förbättra, och CIS 4 kommer att ha ett nytt gränssnitt. Undrar hur mycket som måste göras om då… :rolleyes: Den tiden, den utmaningen. B) Och hjälpfilen — hjälp…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Kan man installera 3,9 över 3,8 eller tar jag bort 3,8 först? att man måste ta bort ett virusprogram när man byter vet jag,men hur förhåller det sig när man gör uppdateringen?Om man måste ta bort det räcker det väl med lägg till/ta bort program eller revo när det är samma program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera först 3.8. Revo Uninstaller går utmärkt att använda. Jag utför dessutom avinstallationen i felsäkert läge, då CIS inte är igång.

Beta- och RC-versioner skall avinstalleras innan den stabila versionen installeras, när den nu kommer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanligt men härligt att ha den på svenska.

Dessutom tycker jag datorn flyter på bättre och är tystare med 3.9

Eller är det nåt jag inbillar mig.

Härligt jobbat i alla fall.Ni är värda allt beröm och en jättetårta var ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några oberoende tester gällande CIS(antivirusdelen). Kollade runt lite på nätet men hittade inget...

Malware Research Group har nyligen testat flera program. Comodo har en liten bit kvar till toppen, men avståndet krymper snabbt. ;)

Ovanligt men härligt att ha den på svenska.

Dessutom tycker jag datorn flyter på bättre och är tystare med 3.9

Eller är det nåt jag inbillar mig.

Härligt jobbat i alla fall.Ni är värda allt beröm och en jättetårta var ;)

Tack för berömmet, och ser fram emot tårtan! :D

Om din dator har blivit tystare vet jag inte, men CIS blir tystare för varje ny version. ;)

Använder du den uppdaterade språkfil som finns i ett tidigare inlägg? Den rekommenderas. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara den inte blir för tyst! Såna här infektioner tycker jag inte om att Comodo missar eftersom denna typ av infektioner ställer till med så mycket otrevligt,leder alltid till omformatering om det fått grepp i systemet!!

http://virscan.org/report/b509da9f1621d3ca...0d509b0737.html

Ps Tack för språkfilen JoWa(Härligt jobb ni gör med översättningen JoWa och LeoniAquila)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara den inte blir för tyst!

Hehe, Systemskyddet (Defense+) och brandväggen blir tystare medan antiviruset larmar allt oftare. ;)

Såna här infektioner tycker jag inte om att Comodo missar eftersom denna typ av infektioner ställer till med så mycket otrevligt,leder alltid till omformatering om det fått grepp i systemet!!

http://virscan.org/report/b509da9f1621d3ca...0d509b0737.html

Mm, 16 detekterar, 22 inte. Skillnaden mellan CIS och de flesta är Systemskyddet, som gör att man inte är beroende av detektion för sin säkerhet. Rena AV reagerar ju inte alls om inget detekteras.

Ps Tack för språkfilen JoWa(Härligt jobb ni gör med översättningen JoWa och LeoniAquila)

Alltid trevligt att det man gör uppskattas! :) Vi är dock inte klara än. Fortfarande är inte allt med i språkfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny version: 3.9.74913.496 RC1

We have just released COMODO Internet Security 3.9.74913.496 RC1. We would like to thank all who attends BETA testing for the cooperation and the support.

What is new in this 3.9.74913.496 RC1?

==========================

NEW! Additional Languages Support: Romanian, Chineese(Traditional)

FIXED! IP Addresses are not shown properly

FIXED! AV Scanner crashes with runtime error/AV engine freezes the system

FIXED! Chkdsk.exe does not work properly when CAV is installed

FIXED! Adding files to my own safe files from the virus alert does not work

FIXED! Small GUI issues

FIXED! Screen capturing is not caught properly in Vista 32

FIXED! Windows Vista Desktop redrawing problems when cfp.exe starts

This is a BETA release. It is intended for testing and must NOT be used in any production environment.

32-bit Setup:

========

URL: http://download.comodo.com/cis/download/se...sta_x32_RC1.exe

Size: 69.5 MB (72,912,672 bytes)

MD5: cd60950fd993129ce62e9284061fc582

SHA1: 2015faef962cece4f84c68fb29585cceb87b2177

64-bit Setup:

========

URL: http://download.comodo.com/cis/download/se...sta_x64_RC1.exe

Size: 72.2 MB (75,709,728 bytes)

MD5: 4c7c35eed5da26bab59ffda5ea15644d

SHA1: de2cf5b0be8973a43e272727cde44a40a7d70dfd

Bug Reports

========

Please use the following thread for the bug reports:

http://forums.comodo.com/beta_corner_cis/c...s-t37636.0.html

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver
Uppdaterade språkfiler. :)

Man tackar! ;)

"Farbror Torsten" undrar om det finns några intentioner att översätta manualen till CIS?

"Farbror Torsten" som ju är en ödmjuk och solidarisk personer förstår vilket gigantiskt arbete

detta skulle innebära.

Nästan ett sisyfosarbete! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar! ;)

"Farbror Torsten" undrar om det finns några intentioner att översätta manualen till CIS?

"Farbror Torsten" som ju är en ödmjuk och solidarisk personer förstår vilket gigantiskt arbete detta skulle innebära.

Nästan ett sisyfosarbete! :blink:

Jo, det är tänkt att vi skall göra det. Sugen på att hjälpa till? :P Ladda ned html-filerna här. ;)

Hjälpfilerna är dock inte uppdaterade för 3.9, bl.a. saknas det nya skanningsläget Stateful (Spårande). Dessutom skall gränssnittet bytas ut i version 4, som kommer senare i år. Är det meningsfullt att översätta hjälpfilen för några månaders användning, och sedan få göra om det mesta (kanske allt) då 4:an kommer? :unsure:

Gjorde en ren installation av 3.9.74913.496 RC1, och nu kan man välja svenska vid installation. :)

post-7701-1240643407_thumb.png

Comodo anser att denna RC1 är mer stabil än 3.8.65951.477…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man får tydligen in skit redan vid installationen. Jag kör inte IE så jag bryr mig inte särskilt mycket. Och tur är väl det för jag gillar CIS.

Det är dock lätt att slippa ”skiten” genom att avmarkera dem.

Det är detta det handlar om:

Comodo-Software-Removed-From-Softpedia-2.png

De tre alternativen i bilden är förmarkerade, och om man inte avmarkerar dem installeras program som inte behövs för att CIS skall fungera, och webbläsarens startsida ändras, liksom standardsökmotorn. Därför var CIS märkt som adware.

Reasons why this program is marked as adware:

· The software is trying to install COMODO SafeSurf Toolbar, is trying to change your default homepage and search engine. However you can uncheck this at installation.

Jag är inte alls förtjust i verktygsfält som medföljer andra program, särskilt inte att det måste bortväljas om man inte vill ha det, istället för att väljas om man vill ha det. Då skulle det vara lättare att stå ut med det. ;)

Nåja, HopSurf kommer att ersätta SafeSurf-verktygsfältet (vet ej när). Hoppas att de då också ändrar installationsprogrammet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl ändå principen som är det viktiga, inte att man inte drabbas själv.

Man kan som sagt lätt välja bort det vid installationen, eller avinstallera verktygsfältet senare, om man av misstag installerade det. ;)

Jag tror inte att någon är riktigt nöjd med installationsprogrammet. Möjligt att avtalet med Ask.com inte tillåter dem att ändra det. Jag vet ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inget är gratis här i livet :)

Jodå, men det kräver tre extra klick. :lol:

Jag hade förstås också önskat att dessa saker inte var ikryssade från början. Skulle gissa att väldigt få användare har någon lust att ändra sin personliga startsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver
Jodå, men det kräver tre extra klick. :lol:

Jag hade förstås också önskat att dessa saker inte var ikryssade från början. Skulle gissa att väldigt få användare har någon lust att ändra sin personliga startsida.

Instämmer i ovanstående!

Många gratis program som erbjuds har någon form av "samarbete". Antingen Yahoo eller Ask eller...

Man får numera vara extra nogrann när man installerar gratis program och kryssa ur diverse skräp.

CIS utgör inget undantag.

Fortsätter dock att vara mycket nöjd användare av CIS. B)

IMHO/EMRM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...