Gå till innehåll

Att slippa reklamen på A-bladet


Marion

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Nån som har lösningen på detta?

Pastar man in följande annons-servrar för AB i HOST-filen så visar den inte reklamen.

127.0.0.1 service.cdn.videoplaza.tv # Aftonbladets gamla annonsserver

127.0.0.1 se-aftonbladet.cdn.videoplaza.tv # Aftonbladets nya annonsserver

Med dessa så hoppar den över reklamen, men videon startar om efter 3 sek, och man får ett eko?!

Nån som kan klura ut någon meducin för detta?

Jag har lyckats stoppa kanal5. TV4 osv.. annonsservrar, och där fungerar det prefekt.

Redigerad av mario
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mario :)

Kan ju bli så ibland att filen blir korrupt om den innehåller väldigt många adresser.

Oftast uppstår då problemet att man inte kan nå eller ansluta till en viss sida. Kör man t.ex HostMan och gör en sökning till platsen så kan man upptäcka problemet genom sökfältet färgas rött som då anger att där finns en blockering som är aktiv. I ditt fall så kan jag inte avgöra vad som är felet mer än det ser ut som att något fattas.

Påbörjas en rad i Hosts-filen med exempelvis 127.0.01 (finns fler varianter) vilken är den vanligaste så blir den efterföljande adressen blockerad som anges.

Markeras raden i början med följande tecken #, så döljs all text bakom och hanteras därför inte av datorn när anslutningar utåt behandlas.

Avstår man ifrån & ange en adress eller låter radera en rad så ska adressen kunna nås anslutas till eftersom allt som inte står angivet som blockerat i Hosts-filen helt automatiskt kan kontaktas utanför datorn.

Vill du få bort videon helt så lär där finnas något kvarlämnat som inte blivit blockerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gjorde just en avhandling hur en hostfil skall editeras.

Men som jag skrev:

Jag har lyckats stoppa kanal5. TV4 osv.. annonsservrar, och där fungerar det prefekt.

Så undra varför AB video trilskas med att starta om, var frågan. Alltså, "buggen" ligger på utsidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder No Script och Ad block plus i FF och det fungerar klockrent. Jag laddar AB på nån sekund jämfört med 2 minuter utan reklamstopp. :blink:

Okej, jag kör ju gärna IE, lite enkelspårig jag.

Noscript fungerar inte med IE

Adblock fungerar, men tar ej bort reklamsnuttarna.

Därför blev det så lyckat och spärra via HOST, såsom fram till den lilla buggen att filmen

startar om, med eko som följd :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...