Gå till innehåll

Spotify-mystiskt problem


Flopp

Recommended Posts

Postad (redigerade)

När jag kör spotify på min ena dator så innehåller det fler album av en artist än på den andra datorn!!!

allstå- på den ena datorn finns inte två album med!!

Har självklart loggat ut, startat om dator och program men med samma resultat, på ena datorn visas färre album.

Någon annan som hört talas om detta?

Redigerad av Flopp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svära på att det är så i ditt fall, men jag har sett att om dom tar bort ett album ifrån utbudet, så kan den ligga kvar i en dator där den finns lagrad. Kollar du i en annan dator där albumet av någon anledning inte lagrats, är den borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svära på att det är så i ditt fall, men jag har sett att om dom tar bort ett album ifrån utbudet, så kan den ligga kvar i en dator där den finns lagrad. Kollar du i en annan dator där albumet av någon anledning inte lagrats, är den borta.

I detta fall så är det ett album som tillkommit och som då finns på ena datorn, hur menar du, lagrad??

nej jag har inte gjort det vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad de menar är att låtarna kan ligga kvar i den lokala cachen och spelas därifrån på den dator där de funkar. Medans på datorn som inte har dem sparade i cachen så finns de inte. Jag tror dock inte det fungerar så, möjligen om datorn där det fungerar har sitt Spotify ställt i offline läge men inte annars.

En annan anledning kan vara om någon av er t.ex använt någon proxy när ni registrerade ert Spotify-konto. En del gjorde så förr för att smita runt begränsningar med inbjudningar osv. Då kan kontot vara registrerat i ett annat land där Spotify har andra licensavtal och dfärför kan innehållet skilja sig åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...