Gå till innehåll

Aftonbladet vs Firefox


CGD

Recommended Posts

Jag använder fortfarande Firefox 3.6.18 Där har jag lagt till Adblock plus 1.3.9. Men sedan några dagar visas Aftonbladets sida helt fel. Artiklar saknas. Men avaktiverar jag Adblock så visas sidan helt OK fast då med all reklam. Så nu undrar jag ju hur många fler sidor det kan finnas som visas felaktigt utan att jag märker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa att det skulle kunna vara / skulle kunna hända på i princip varje sida på hela nätet, går nog inte att säga att exakt den sidan eller de sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo, för mig är det helt oförståeligt hur man kan köra gamla versioner som nått det sk EOL (end-of-life)....

Men det är ju bara att sitta där med sin skit och få felaktiga renderingar lite varstans.... :wacko:

Redigerad av plun
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, för mig är det helt oförståeligt hur man kan köra gamla versioner som nått det sk EOL (end-of-life)....

Men det är ju bara att sitta där med sin skit och få felaktiga renderingar lite varstans.... :wacko:

Jag gör det därför att ett tag till väntar på att några tillägg jag använder ska uppdateras.

Firefox 3.6 kommer att uppdateras ett tag till med säkerhetsuppdateringar så den har inte nått "end of life", till skillnad från Firefox 4.

http://m.ibtimes.com/mozilla-stops-security-support-for-firefox-4-firefox-5-firefox-3-6-google-chrome-eol-end-of-life-sec-167537.html

När det gäller den ursprungliga frågan låter det väl mest som felkonfigurering i Adblock Plus, vilket jag inte använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Firefox 3.6.18 enbart för att den versionen har ett tillägg jag använder ofta. Ett tillägg som inte finns i nyare varianter. Vidare så är de så att jag använder just Firefox för att det finns vissa tillägg som jag använder.

Det skulle kunna vara en felkonfigurering i det filter som jag prenumererar på. Men skulle det inte kunna vara en konfigurering utav Aftonbladets sida som gör att det mesta framstår som reklam och därmed gör dessa filter oanvändbara. Aftonbladet kan ju inte gilla att man filtrerar bort all reklam.

Jag ställer ju frågan för att få reda på om fler har samma problem eller om det bara är ett lokalt problem på min dator. Problemet kvarstår. Sätter jag inte Aftonbladet som undantag i Adblock Plus så slipper jag all reklam men väldigt mycket annat försvinner också. Sätter jag in Aftonbladet som undantag så får jag tillbaka all text men även reklamen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rensat upp i tråden på begäran!

Påpekar att om en medlem frågar om en specifik webbläsare, som i detta fallet, så finns det ingen anledning att överhuvudtaget skriva att bla bla är bättre osv osv.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Work, jag tror nu inte det hjälper. Det är ett tillägg som heter "Image fetcher 0.3.2" jag gärna vill ha kvar. Jag laddar hem bilder från nätet och det här tillägget underlättar det. Det går även att lada ner bilder som inte går att ladda ner med vanligt högerklick på musen. Det ser inte ut som om utvecklaren är intresserad av att uppdatera sitt tillägg. Så länge jag inte hittar någon ersättare till tillägget och så länge Firefox 3.6 fungerar fortsätter jag som det är.

Angående Adblock Plus och Aftonbladet ser det idag ut som om det är tillbaka till det vanliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...