Gå till innehåll

Borttagande av hårdkodade undertexter


Venoms

Recommended Posts

Jag blir knäpp(are) snart... finns det inget enkelt sätt att få bort hårdkodade undertexter från filmfiler.. :unsure:

Just nu har jag en film med (nl) undertext som är hårdkodad, filmen håller hög kvalitet men jag vill inte ha texten kvar.

Det funkar naturligtvis inte i convertx då det inte är en vanlig textfil från en dvd film (vob, ifo) utan en .avi.

Jag har kommiut så långt att det ska finnas ett filter till vobsub som kan ordna detta... men hur.................. :angry:

Har någo ett bra förslag på hur man gör och ev bättre program är jag taksam.

Har tillgång till Adobe Premiere cs 5.5 men där syns inte texten på timeline så den fungerar nog inte på hårdkodat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kallas hårdkodat av en anledning, e-son nämner de enda lösningarna. Lite beroende på vad det är för sorts film så funkar faktiskt det där med att "sudda ut" ganska bra, man tänker inte på den svagt synliga remsan efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är mitt alternativ som jag håller på med det enda som fungerar då, det blir inga synliga spår om man lär sig filtret ordentligt men det tar tid och instruktionerna är väldigt dåliga.

Hursomhelst så heter filtret msu_subtitle_remover och fungerar antagligen bäst om filmen i fråga inte är superkomprimerad och väldigt ljus i bakgrunderna....

För min del lägger jag ner verksamheten just nu i alla fall.. det var bara av ren nyfikenhet detta om det fanns något.

På samma sida som man hittar detta filtret finns det även ett filter som tar bort en "logga" eller vad man kallar en enstaka tillagd bild från filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...