Gå till innehåll

Trådlöst anslutning i bärbar HP [LÖST]


lellec56

Recommended Posts

Har skaffat mig en HP 6720S som jag vill köra trådlöst mot mitt bredband, men varje gång jag ska koppla upp mot nätverket så skapas det en ny anslutning och varje gång så vill den ha nätverksnyckel. Jag har slagit in rätt sifferkod, valt o spara den mm.

Hur gör jag för att ta bort nätverket så att det bara blir en trådlös anslutning och så förblir.

När jag köpte den så låg HP:s egna wlan-driver installerat, HP wireless - broadcom, jag har uppgraderat till servicepack 3, kan det vara så att den vill använda XP:s egna anslutning.

Det trådlösa som finns i HP:n heter Broadcom 802.11 g

Det fasta heter Intel 8256GT 10/100

I skrivande stund är den uppe i trådlös nätverksanslutning 5

hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du enbart vill köra den trådlösa anslutningen så ska du inaktivera det trådbundna nätverkskortet Intel 8256GT 10/100. Det gör du genom att klicka dig in på nätverksanslutningar. Där högerklickar du på "Intel 8256GT" och väljer att inaktivera det.

Där ser du även det trådlösa nätverkskortet som f.f. ska vara aktiverat.

Genom att du nu har båda aktiva så konkurrerar de med varandra och datorn "hoppar" mellan att försöka ansluta med det trådburna alt. det trådlösa nätverkskortet. Jag gissar att det genom ovannämnda åtgärd löser sig med att du bara behöver skriva in och spara användarnamn och lösenord för det trådlösa nätverket en gång och datorn slutar "värpa" fram nya nummer på de trådlösa nätverksanslutningarna.

Redigerad av Gepe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej o tack för alla tips.

Det slutade med att jag formaterade om laptopen och la in XP Pro från grunden. Det enda som inte vill funka ordentligt är touchpaden man ska ju kunna scrolla med den, men det kan jag leva med ändå bara jobbigt m den.

ha d

lellec56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...