Gå till innehåll

Scrollning, problem i Explorer


Flopp

Recommended Posts

Jag brukar ha mina bokmärken i vänsterkant synliga hela tiden, när man har många bokmärken så vill jag kunna scrolla men

det fungerar inte i Explorer.

Bör sägas att det funkar fint att scrolla i Firefox.

Någon som har en lösning eller är det en bugg i Explorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen problemet från även IE8. I den versionen kunde de va ordentligt trögt ibland.

Verkar som de har haft & göra med feed hanteringen också då den funkar i kombination med bokmärkena i webbläsaren.

Hos mig ansträngdes processorn kraftigt varje gång man skrollade eller hovrade över rubriker med feeds.

Gick dock lite lättare när man skiftade till bokmärken men påverkat så man märkte de gick lite trögare.

I IE9 ser de nu ut som saken ändrats lite. Det som man mest reagerar på är överdriven fördröjning som sker när fönster / flikar & funktioner laddas.

Händer ofta webbläsaren står & stampar i början när den öppnas tillsammans med vita fält innan den kommer igång.

Är de t.ex ett program som ska öppna IE9 i ett nytt fönster så fixar han inte att öppna länken på första försöket utan jag repeterar öppningen en gång till. Upplever den ganska känslig i adressfält/gå till ny sida särskilt på MSN/Live och Hotmail.

Varit så mycket krångel så blev tvungen övergå till Dragon & Iron på dem siterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar skrolla i listan över Favoriter? Har testat och det skall fungera! Vilken version av Internet Explorer kör du? Jag har testat med senaste, det vill säga Internet Explorer 9. Fungerar det att skrolla i övrigt i Internet Explorer?

Ja jag menar listan över favoriter, i övrigt funkar scrollningen!

Använder IE9

Redigerad av Flopp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är din lista över bokmärken så den är så lång att den får en scrollbar på vänster sida då?

min går att scrolla på höger, men på vänster visas ingen scrollbar eftersom den inte behövs och då går det inte heller att scrolla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liksom alla andra fönster, måste även bokmärkesfältet ha fokus för att kunna skrollas. Ett klick på fliken Favoriter (för att inte aktivera någon länk) aktiverar skrollningsfunktionen även på vänster sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liksom alla andra fönster, måste även bokmärkesfältet ha fokus för att kunna skrollas. Ett klick på fliken Favoriter (för att inte aktivera någon länk) aktiverar skrollningsfunktionen även på vänster sida.

Du har rätt att om man klickar på fliken favoriter så går det att scrolla, men i Firefox behöver man inte göra nåt sånt! där kan man bara flytta musen från bokmärkesfältet till aktuell websida.

Så jag vill hävda att detta är nåt som utvecklarna av explorer missat! eller är det kanske bara så enkelt att göra om nån inställning???

Redigerad av Flopp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, någon inställning är det inte. Bokmärkesfältet är helt enkelt ett eget fönster som kräver fokus för att skrollas.

Edit:

Det finns ett litet program som kan lösa problemet för dig! AlwaysMouseWheel Flyttar skrollfunktionen efter pekaren... utan att du behöver klicka för fokus. Detta fungerar naturligtvis överallt när programmet är aktivt, inte bara i Internet Explorer.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, någon inställning är det inte. Bokmärkesfältet är helt enkelt ett eget fönster som kräver fokus för att skrollas.

Edit:

Det finns ett litet program som kan lösa problemet för dig! AlwaysMouseWheel Flyttar skrollfunktionen efter pekaren... utan att du behöver klicka för fokus. Detta fungerar naturligtvis överallt när programmet är aktivt, inte bara i Internet Explorer.

Detta program löste mitt problem, tackar och bockar för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...