e-son Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 (edited) Personligen kan jag aldrig tänka mig det nya "petplatte-gränssnittet" på en stationär dator, så tills microsoft, eller någon annan har visat hur man stänger av det, får vi väl nöja oss med hacket som tar fram den gamla vanliga startmenyn från Windows 7. Då slipper man i alla fall hoppa fram och tillbaka mellan gränssnitten. EnableW7StartMenu.reg Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer] "RPEnabled"=dword:00000000 Edit: Efter omstart kan jag konstatera att, stängde av det nya gränssnittet var just vad hacket gjorde. En lättnad måste jag säga... hoppas nu bara att MS inte avlägsnar denna möjlighet att använda W8 på något annat än pekplattor. Edited September 14, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Har ni det på skiva eller usbminne när ni installerar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Skapade lokalt konto i och med det slapp jag Live kopplingen. Jag skapade ett lokalt adminkonto i efterhand, loggade in på det och raderade Live-kontot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Jag skapade ett lokalt adminkonto i efterhand, loggade in på det och raderade Live-kontot. Glöm inte att logga in på Live-kontot och koppla loss datorn från Live också. Länk finns i e-postmeddelandet du fått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Tack. Gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 (edited) Funkade inte i VMware Workstation 7, så jag tog hem den nya 8:an och där gick det fint. Även VMware Tools gick smidigt in. Men som e-son sa i en annan tråd "Windows 7 med pekplatta". Och vart tog programmenyn vägen? Annars ser det likadant ut, som i 7:an, förutom pekplatteskrivbordet, med den gröna bakgrunden.Det tog ett tag, men hittade till slut programmen via Search, varför på detta viset? Fortsätter att installera och testa olika program. Såg att MS skulle skippa Flash, vilket var det första som hoppade in. när webbläsaren gick igång. Wndows Defender var alert och stoppade installationen av SpywareBlaster, något med certifikatet som inte stämde. Vissa popupps går inte att stoppa, hur man än gör. Letar vidare om detta i IE10, någon inställning kanske? Edited September 16, 2011 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts